تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۹

تذکر شورای شهر به فرآیند باز پس‌گیری املاک واگذار شده شهرداری

حق شناس طی تذکری به شهرداری تهران خواستار لزوم ساماندهی وضعیت املاک شهرداری و گزارش آن به مردم شد.
 املاک واگذار شده شهرداری
رویداد۲۴ محمدجواد حق شناس، در جریان دویست و سی و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری به شهرداری گفت: مستحضرید که موضوع املاک نجومی، واگذاری‌ها برای بهره‌برداری بی حساب در دوره مدیریت شهری گذشته، ضرورت باز پس گیری املاک به ناحق واگذار شده شهرداری و ضرورت به سامان رسانی وضعیت املاک شهرداری یکی از موضوعات و دغدغه‌های کلیدی و اصلی اعضای شورای شهر پنجم از ابتدای آغاز فعالیت بوده است.

او با بیان اینکه بار‌ها بر ضرورت رعایت اصل شفافیت و پاسخگویی، پیگیری تخلفات، احقاق حقوق مردم و شهرداری در رابطه با املاک در قالب چندین تذکر و مصاحبه و وعده‌های رسیدگی به مردم، تاکید شده اظهار داشت: متاسفانه با گذشت سه سال و با وجود همه تاکیدات، اصرارها، پیگیری‌ها و وعده‌ها به نظر می‌رسد نه تنها اقدام مشهود و موثری که قابل دفاع باشد از طرف شهرداری در این خصوص به عمل نیامده است بلکه اقدام رئیس سابق سازمان املاک شهرداری در ارسال گزارش وضعیت املاک به اعضای محترم شورا نیز با برکناری وی از این مسئولیت هم زمان شد.

حق شناس با بیان اینکه به رغم گذشت سه سال از عمر شورای شهر پنجم تقریبا هیچ تغییری در وضعیت نا به سامان املاک تهران صورت نگرفته، ادامه داد: ظاهراً بخش قابل توجهی از املاک شهرداری بعضاً چندین سال و کماکان در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی غیر سازمانی شهرداری است و حتی برخی از املاک شهرداری ناشناخته بوده و بعضاً هم به دلایل مختلف در فهرست املاک وارد نشده است. گویا شهامت، عزم و اراده و توانایی لازم برای به سرانجام رساندن این موضوع در شهرداری وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: لیست املاک واگذارشده شهرداری چه زمانی منتشر می‌شود؟
حق شناس تاکید کرد: موضوع توسط اعضای شورا در فضای مجازی پیگیری شده و با پاسخ غیرمرتبط و غیر قابل قبول شهردار محترم روبه رو شده است.

این عضو شورای شهر تهران در پایان افزود: با توجه به اهمیت موضوع، لازم است شهردار محترم تهران، بلافاصله نسبت به ارائه گزارش مورد انتظار در خصوص آخرین وضعیت املاک و اقدامات شهرداری برای ساماندهی موضوع و انتشار رسانه‌ای و قراردادن گزارش وضعیت در سامانه شفافیت شهرداری اقدام عاجل نماید.

این تذکر توسط هفت نفر از اعضای شورای شهر؛ آقایان علی اعطا، محمد جواد حق شناس، حسن خلیل آبادی، محمد سالاری، محمد علیخانی، سید محمود میرلوحی و حجت نظری به امضا رسید.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان