تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۹

مرزبان: هنوز نمی‌توانم درک کنم پرسپولیس چطور ترابی و علیپور را راحت از دست داد

کارشناس فوتبال گفت: در آلمان دعواست که چرا قرارداد آلابا با وجود اینکه یک سال دیگر قرارداد دارد تمدید نمی‌شود، اما در ایران ستاره یک تیم به خاطر ۴۰ میلیون یکطرفه فسخ می‌کند.
پرسپولیس
رویداد۲۴ علیرضا مرزبان در مورد عملکرد نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: پرسپولیس در نتیجه‌گیری بهترین نماینده ایران بوده و این تیم با حفظ اسکلت اصلی خود همچنان به مسیر خوبش ادامه می‌دهد. نقطه قوت پرسپولیس همچنان خط دفاع مستحکم این تیم با فرماندهی سیدجلال حسینی است. پرسپولیس در دو بازی با التعاون در نتیجه‌گیری بسیار خوب بود و به صدر جدول هم صعود کرد. این تیم شانس اول صعود از گروهش به حساب می‌آید.

وی افزود: مسئله‌ای که روی آن تاکید دارم، حضور دو سرمربی جوان در این مرحله از مسابقات آسیایی است. هر چقدر پیروزی پرسپولیس پررنگ جلوه داده می‌شود به همین اندازه شکست‌های سپاهان و شهر خودرو با سرمربیان جوان‌شان سوژه رسانه‌های ایران شده و به عقیده من در حق آن‌ها کم لطفی می‌شود. عنوان شده که نویدکیا و رحمتی چرا باید بدون تجربه سرمربیگری به یکباره سرمربی شوند، در حالی که شما دیدید در ایتالیا باشگاه بزرگی، چون یوونتوس بازیکن سابق خود پیرلو را بدون حتی یک روز تجربه سرمربیگری به عنوان سرمربی انتخاب می‌کند، چون به او اعتقاد دارند و می‌دانند که در زمین مسابقه و در رختکن همیشه یک فرمانده بوده است.

کارشناس فوتبال ایران خاطرنشان کرد: با هر دو مربی جوان کار کرده‌ام و خوب می‌دانم نویدکیا و رحمتی از سال‌ها قبل در زمین و رختکن تیم‌شان فرماندهی و نقش یک لیدر عالی را در تیم‌شان بازی می‌کردند. اعتقاد دارم هر دوی آن‌ها در کار سرمربیگری موفق خواهند شد. نویدکیا سعی دارد تاکتیک جدیدی را در سپاهان پیاده کند و تیمش فوتبال خوبی را به نمایش می‌گذارد. قطعا از سپاهان در فصل آینده بیشتر خواهید شنید و این تیم با کادرفنی خوب و بازیکنان با کیفیتی که دارد یکی از شانس‌های مهم قهرمانی لیگ خواهد بود.


بیشتر بخوانید: رفتار باشگاه پرسپولیس با بیرانوند غیراخلاقی است
مرزبان یادآور شد: آینده خوبی را برای شهر خودرو با رحمتی متصور هستم. انصافا شهر خودرو هم در بازی‌های اخیرش نمایش خوبی داشته و در حد توانش عمل کرده است. رحمتی با تیم جدیدش آینده خوبی خواهند داشت. این تیم هم بازیکنان جوان خوبی را در اختیار دارد.

کارشناس فوتبال ایران با تاکید براینکه استقلال هم نماینده خوبی برای ایران خواهد بود، خاطرنشان کرد: کار سپاهان برای صعود خیلی سخت است و شهر خودرو هم شانسی ندارد. به شخصه استقلال را هم تیم خوب و شایسته‌ای می‌دانم که از گروهش صعود خواهد کرد، اما موضوعی که می‌خواهم به آن اشاره کنم قدرت تضعیف شده پرسپولیس در خط حمله است. هنوز نمی‌توانم درک کنم چطور بازیکن مهمی مثل مهدی ترابی به خاطر ۴۰ میلیون تومان توانست قراردادش را با پرسپولیس یکطرفه فسخ کند و علی علیپور بعد از سال‌ها حضور در تیم خیلی راحت به عنوان بازیکن آزاد راهی تیم دیگری می‌شود.

وی عنوان کرد: در مونیخ بر سر آلابا دعواست که چرا قراردادش را تمدید نمی‌کند در حالی که یک فصل دیگر قرارداد دارد، اما در باشگاه پرسپولیس خیلی راحت اجازه می‌دهند قرارداد بازیکنی به اتمام برسد یا با ۴۰ میلیون فسخ شود. این همان ضعف مدیریت است که در فوتبال ایران فاجعه‌های اینچنینی به بار می‌آورد. در حالی که بار‌ها گفته‌ام تیم‌های بزرگی، چون پرسپولیس به مدیرانی از جنس فوتبال نیاز دارند تا همه جوره شرایط تیم را درک کنند.
منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان