تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۰۲ مهر ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
محمود واعظی:

شاهد علامت‌های مثبتی از کره جنوبی هستیم/ ظریف در آینده نزدیک به چین سفر می‌کند

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری گفت: اخیرا شاهد علامت‌های مثبتی از سوی کره جنوبی هستیم منتظریم تا به آنچه گفته‌اند عمل کنند، تا تصمیماتی که گرفته‌ایم را اجرا کنیم.

محمود واعظی

رویداد۲۴ محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری روز چهارشنبه در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت مطالبات مالی از کره جنوبی گفت: با مقامات کره‌ای مذاکره کردیم و حتی کار به مقداری تهدید هم انجامید و مقدمات یک سری فعالیت‌های حقوقی را آغاز کردیم.

رییس دفتر رییس جمهوری از آغاز اقدامات حقوقی برای دریافت مطالبات از کره جنوبی خبرداد و گفت: اخیرا شاهد علامت‌های مثبتی از سوی کره جنوبی هستیم و منتظریم به‌آنچه که گفته‌اند عمل کنند.

واعظی در خصوص آخرین وضعیت مقابله با کرونا در کشور گفت: در سه تا چهار هفته قبل سفر‌هایی انجام شده و فعالیت‌هایی که خلاف دستورالعمل‌های ابلاغی بود صورت گرفته که در نتیجه آن در یک مقطعی از یک هفته بعد تعداد مبتلایان اضافه شده است و از یک هفته تا ۱۰ روز قبل تعداد بستری‌ها اضافه شده بود و امروز هم تعداد فوتی‌ها در حال افزایش است که نشان می‌دهد همیشه در ارتباط با کرونا از اول به فکر یک ماه بعد باشیم.

وی با بیان اینکه اگر امروز میزان فوتی‌ها افزایش می‌یابد، حاصل اقدامات یک ماه قبل است، اظهار داشت: در ستاد ملی کرونا بار‌ها در این رابطه صحبت کردیم، هفته قبل هم دکتر نمکی به عنوان رئیس کمیته سلامت و رحمانی فضلی به عنوان رئیس کمیته اجتماعی، انتظامی و امنیتی از افزایش مبتلایان ابراز نگرانی کرده بودند و تاکید شده که باید مراقبت‌ها افزایش یابد.

رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به رصد فضای کشور گفت: بنای ما بر این است که رصد کنیم و با دقت کار را دنبال کنیم و هر جا لازم هست مقطعی برای آن مورد خاص تصمیم گیری و اعمال کنیم به دلیل اینکه برای ما سلامتی مردان از هر چیز دیگری اهمیت بیشتری دارد.

واعظی ادامه داد: فردا رییس جمهوری ساعت ۱۱ با روسای کمیته‌های ستاد ملی کرونا جلسه داشته و روز شنبه هم جلسه ستاد ملی برگزار و در مورد همه این مسائل تصمیم‌گیری می‌شود.

وی درباره شدت شیوع کرونا برای صنوف گفت: باتوجه به تجربه موج اول ودوم کرونا خوشبختانه کمیته‌های زیرمجموعه ستاد ملی در تهران و استان‌ها این مهارت را پیدا کرده‌اند تا در مواجهه با مسائل، سریع عکس العمل نشان بدهند، برخی از فعالیت‌ها باید دستورالعمل با دقت بیشتری عمل شود و برخی دیگر هم باید عملا وقتی که شرایط سخت می‌شود، باید تصمیماتی را بگیریم که در مراحل قبل هم همین کار را انجام دادیم.

امیدواریم سند ۲۵ ساله ایران و چین در دولت دوازدهم نهایی و به امضا برسد/ ظریف در آینده نزدیک به چین سفر می‌کند


واعظی درباره اهمیت سند راهبردی ایران و چین گفت: سند ۲۵ ساله روابط ایران و چین بسیار مهم است، روابط ایران و چین در بخش‌های مختلف سیاسی و اقتصادی گسترش پیدا کرده و تعمیق شده است؛ این سند منجر می‌شود تا بتوانیم به طور هدفمند برای فعالیت دستگاه‌های مختلف کشور در زمینه‌های مختلف برنامه‌ریزی کنیم.

رییس دفتر رییس جمهوری افزود: سند ۲۵ ساله هم بر روی روابط ایران و چین و هم در ارتباط مسائل منطقه تاثیرگذار است در دولت و همچنین محافل دیگر در این زمینه گفتگو بحث کردیم و امیدواریم این سند در دولت دوازدهم نهایی به امضا برسد.

واعظی گفت: وزیر امور خارجه (ظریف) در آینده‌ای نزدیک به چین سفر میکند و در این سفر به طور حضوری درباره برخی از موضوعات مذاکره می‌کنند. این سفر فرصت مغتنمی است و تیم اقتصادی هم همراه وی هستند که امیدواریم این موضوعات نهایی شود.


بیشتر بخوانید: روحانی برای دفاع از وزیر صمت به مجلس می‌رود؟


آمریکایی‌ها اگر الفبای سیاست می‌دانستند قمار نمی‌کردند

رییس دفتر رییس جمهوری درباره تحریم‌های اخیر آمریکا بر ضد ملت ایران، گفت: آمریکایی‌ها در این ۳۲ روز تلاش کردند هیچ مبنای سیاسی و حقوقی نداشت. اگر الفبای سیاسی و اقتصادی را می‌دانستند وارد قماری نمی‌شدند که از ابتدا هم معلوم بود در آن بازنده هستند.

واعظی گفت: هم کارشناسان و دیپلمات‌های ایران و هم دیپلمات‌های و حقوقدان‌های آمریکا بار‌ها گفتند که «نمی‌دانیم دولت ترامپ براساس چه مبنایی از توافقی که خارج شده و به این کار افتخار هم می‌کند».

وی افزود: رییس جمهوری آمریکا روز گذشته هم گفت که «از یک توافق بد خارج شده‌ام» مشخص نیست وی چگونه به همان توافق استناد می‌کند و قصد دارد یکی از بند‌های همان توافق را اجرا کند که البته این کار هیچ مبنایی ندارد.

رییس دفتر رییس جمهوری از جامعه بین‌الملل، اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل، اتحادیه اروپا برای عدم همراهی با اقدامات یکجانبه آمریکا تشکر کرد و افزود: به ویژه از چین و روسیه دو کشور دوست ایران که انصافا در این یک ماه گدشته مواضع صریح و روشن در مقابل آمریکا گرفتند، تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: روز گذشته هم امانوئل ماکرون رییس جمهوری فرانسه در سخنرانی مجمع عمومی باز هم اقدامات بدون مبنای آمریکا بر ضد ایران را محکوم و به طور صریح اعلام کرد که آن‌ها که در قطعنامه ۲۲۳۱ است به قوت خود باقی است که نشان می‌دهد در اواخر مهر ماه تحریم تسلیحاتی ایران برداشته می‌شود که به صراحت اعلام شد؛ از طرفی «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه هم به صراحت این مواضع را اعلام کرده است.

رییس دفتر رییس جمهوری افزود: امروز همه چیز مشخص است آن ماشه‌ای که ترامپ و پمپئو به دنبال آن بودند و تبلیغات زیادی هم در این زمینه کردند، به هیچ وجه نه طرفدار پیدا کرد و نه عملیاتی شد.

واعظی با اشاره به وضعیت ترامپ در رقابت انتخابات ۲۰۲۰ افزود: هدف پنهان آن‌ها از طرح تبلیغاتی ماشه و تحریم برای انتخابات آمریکا بود، ترامپ در انتخابات پیش‌رو وضعیت خوبی نیست، و به دنبال ابزار‌هایی است که بتواند فضای انتخابات را به نفع خود تغییر دهد، که البته این اقدامات برای انتخابات داخلی هم برای وی کارساز نبوده و اثری نداشته است.

جامعه جهانی به آمریکا پشت کرد

رییس دفتر رییس جمهوری با تاکید بر اینکه «مواضع جامعه جهانی باید برای دولت آمریکا درس عبرت شود تا مسائل تبلیغاتی را با مسائل سیاسی گره نزنند»، خاطرنشان کرد: جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل به درخواست‌های آمریکا پشت کرد و یکبار دیگر از برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ و اینکه در حال حاضر در منطقه ما سندی بهتراز برجام برای مساله هسته‌ای ایران وجود ندارد؛ قاطعانه حمایت کردند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: محمود واعظی ، دولت
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
0
0
شما پیره مردهای مو رنگ کرده شدید آفت این کشور، برید کنار چهار نفر جوان با انگیره با حوصله و شاداب بیان کارها را درست کنند!
نظرات شما
پیشخوان