تاریخ انتشار: ۰۶:۴۹ - ۰۸ مهر ۱۳۹۹

تست فوری کرونا به زودی در سراسر جهان/ این آزمایش‌های ۵ دلاری در کمتر از ۳۰ دقیقه نتیجه را در اختیارتان قرار می‌دهند

تست‌های تشخیص سریع ابتلا به کرونا که نتایج را طی ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در همان محل آزمایش نشان می‌دهد در شرف توزیع در سراسر جهان است. این تست‌ها می‌توانند جان هزاران نفر را نجات داده و همه گیری را در کشور‌های فقیر و ثروتمند کاهش دهد. قیمت هر تست ۵ دلار یا کمتر خواهد بود. این تست‌ها مشابه تست بارداری هستند و با دو خط آبی ابتلا به کرونا را نشان می‌دهند و به سهولت توسط کارمندان مراکز بهداشتی قابل استفاده و تفسیر هستند.

تست کرونا

رویداد۲۴  یک ابتکار جهانی برای تامین دارو و واکسن‌های ضد ویروس کرونا ۱۲۰ میلیون تست فوری آنتی‌ژن تولید شده بوسیله دو شرکت را در اختیار کشور‌های با درآمد پایین و متوسط قرار خواهد داد. قیمت هر تست ۵ دلار یا کمتر خواهد بود.

این تست‌ها مشابه تست بارداری هستند و با دو خط آبی ابتلا به کرونا را نشان می‌دهند و به سهولت توسط کارمندان مراکز بهداشتی قابل استفاده و تفسیر هستند. یکی از این تست‌ها از سازمان بهداشت جهانی (WHO) تأیید اضطراری دریافت کرده و انتظار می‌رود تست دوم نیز به زودی تایید شود.
بیشتر بخوانید: داروی مشخصی برای کرونا وجود ندارد/ نگران ظرفیت بیمارستان‌ها هستیم
آزمایش‌های سریع و آسان، اما با کیفیت بالا امکان غربالگری انبوه کارکنان بهداشتی را فراهم می‌کند و می‌تواند از جان باختن تعداد بیشتری از ایشان به ویژه در کشور‌های کم درآمد که آمار مرگ و میر کارکنان بهداشتی در آن‌ها بالاست جلوگیری نماید.

این ابتکار در ماه مارس توسط سازمان بهداشت جهانی، کمیسیون اروپا، بنیاد گیتس و دولت فرانسه آغاز شد و کشور‌های ثروتمندی که در ابتکار دسترسی به ابزار‌های لازم برای مبارزه با کرونا (شتاب دهنده ACT) ثبت نام کرده اند می‌توانند این تست‌ها را سفارش دهند.

در ازای ضمانت حجم از جانب بنیاد گیتس، این شرکت‌ها ۲۰ درصد از تولید خود را در دسترس کشور‌های با درآمد کم و متوسط و ۸۰ درصد را برای بقیه قرار می‌دهند. آلمان قبلاً تعداد ۲۰ میلیون از این تست‌ها را سفارش داده و فرانسه و سوئیس نیز این روند را دنبال می‌کنند.

دولت انگلیس مشتاق است آزمایشات سریع ویروسی را انجام دهد، که محور اصلی پیشنهادات "مهتاب" است که اخیراً فاش شده است، اما مشخص نیست که آیا آن‌ها قصد خرید این آزمایشات را دارند یا خیر. این شرکت در آزمایش بزاق ساخت انگلیس و همچنین آزمایشات سریع آنتی ژن سرمایه گذاری کرده است که هر دو آزمایش حدود ۹۰ دقیقه طول می‌کشد. آزمایش‌های بزاق در سالفورد و ساوتهمپتون آزمایش می‌شود.

اما آزمایش‌های سریع آنتی ژن مورد تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را نیز بهدست آورده سریعتر و راحت‌تر و همچنین ارزان‌تر هستند و می‌توانند برای غربالگری در مدارس، دانشگاه‌ها و محل کار استفاده شوند. کشور‌هایی که توانایی مالی آن را دارند می‌توانند به طور کلی غربالگری کنند. در حالی که این آزمایشات همه نگرانی‌ها را برطرف نمی‌کند، اما می‌تواند بسیاری از افراد مبتلا را قبل از بروز علائم شناسایی کرده تا قرنطینه شوند.

یکی از این تست‌ها کهاز تولیدات شرکت کره جنوبی SD BioSensor است به تازگی تأیید اضطراری سازمان بهداشت جهانی را به دست آورده و انتظار می‌رود تست دیگر که شرکت Abbott ایالات متحده در کره جنوبی آن را تولید می‌کند نیز به زودی مورد تایید سازمان بهداشت جهانی قرار گیرد.

کاتارینا بوهم مدیر عامل بنیاد غیرانتفاعی "تشخیص جدید مبتکرانه (FIND) ”، یکی از بازیگران اصلی این ابتکار عمل، گفت که آن‌ها فورا برای این تهیه تست‌ها سفارشات عمده‌ای داده اند تا در میان تلاش کشور‌های ثروتمند برای خرید این تست ها، کشور‌های کم درآمد و متوسط مانند آنچه در زمان انجام تست‌های PCR اتفاق افتاد، فراموش نشوند.
به همین دلیل ما به این تضمین حجم نیاز داریم قبل از اینکه همه کشور‌های دیگر سفارش بدهند و جمعیت فقیر دوباره از دست برود.

کاترینا بوهم می‌گوید: "برای ما پیام در مورد همکاری بی سابقه است. ما واقعاً قادریم نشان دهیم که چه می‌توان به دست آورد وقتی دنیا و شرکای برجسته بهداشت جهانی با یک اولویت مشترک دور هم جمع شوند. "
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کرونا ، ویروس کرونا
نظرات شما
پیشخوان