تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۰۸ مهر ۱۳۹۹

رزم حسینی از مجلس رای اعتماد گرفت +سوابق وزیر جدید صمت

علیرضا رزم حسینی با ۱۷۵ رای موافق و ۸۰ رای مخالف و ۹ رای ممتنع به عنوان وزیر صمت انتخاب شد.
رزم حسینی
رویداد۲۴بررسی برنامه و صلاحیت علیرضا رزم‌حسینی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی قرار داشت که پس از اظهارات نمایندگان موافق و مخالف و دفاع وزیر پیشنهادی از خود، نمایندگان با ۱۷۵ رای موافق، ۸۰ مخالف و ۹ رای ممتنع، به وی اعتماد کردند.

رییس جمهور سه شنبه گذشته علیرضا رزم حسینی را به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده بود.

وی پیش از معرفی حسین مدرس خیابانی به مجلس نیز یکی از گزینه‌های اصلی دولت برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت به شمار می‌رفت.

حواشی رأی اعتماد به وزیر صمت

بررسی برنامه و صلاحیت علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار جلسه علنی صبح امروز سه‌شنبه مجلس قرار گرفت.

البته جلسه امروز با بررسی رأی اعتماد آغاز نشد بلکه سردار سلامی به مناسبت هفته دفاع مقدس مهمان امروز مجلس بود و نیم ساعت اول این جلسه به سخنرانی وی اختصاص یافت.

در ادامه بررسی رأی اعتماد وزیر پیشنهادی صنعت در دستور کار قرار گرفت، اما رئیس جمهور باز هم برای دفاع از وزیر پیشنهادی در جلسه علنی حاضر نشد و تبعا یک ساعت فرصتی که در آیین‌نامه داخلی مجلس برای دفاع رئیس جمهور پیش‌بینی شده نیز استفاده نشد.

در همان ابتدا حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، علوی وزیر اطلاعات و حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به همراه رزم حسینی وزیر پیشنهادی صنعت وارد جلسه علنی مجلس شدند. این موضوع تذکر و اخطار نمایندگان را در پی داشت. آن‌ها نسبت به عدم حضور رئیس جمهور معترض بودند، اما قالیباف رئیس مجلس علت عدم حضور روحانی در این جلسه را به رعایت پروتکل‌های مقابله با کرونا مرتبط دانست و گفت که این امر خلاف آیین‌نامه مجلس نیست.

دقایقی بعد اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز در جلسه رأی اعتماد حضور یافت اگرچه فرصتی برای سخنرانی او پیش‌بینی نشده بود.

در جریان بررسی برنامه و صلاحیت رزم حسینی، اردشیر مطهری، ویس کرمی و فرهنگی به عنوان مخالف و نوش‌آبادی، ارکانی، عنابستانی و محمود عباس‌زاده به عنوان موافق وزیر پیشنهادی صنعت صحبت کردند. در خلال صحبت‌های مخالفان و موافقان مباحثی در خصوص آشنایی و نزدیکی رزم حسینی به سردار سلیمانی مطرح شد که مورد تذکر مخالفان قرار گرفت و آن‌ها خواستار این شدند که از نام سردار سلیمانی در این موارد استفاده نشود. همچنین در جریان صحبت‌های عنابستانی موافق وزیر پیشنهادی کلیپی از سردار سلیمانی در کنار رزم حسینی از مانیتور‌های مجلس به نمایش درآمد که آن هم اعتراض شدید نمایندگان را به دنبال داشت و در نتیجه ادامه نیافت.

در نهایت علیرضا رزم حسینی در مدت نیم ساعت به دفاع از برنامه‌های خود پرداخت و نهایتا توانست با رأی موافق ۱۷۵ نماینده به کرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت دست پیدا کند.
 

سوابق علیرضا رزم حسینی، وزیر جدید صمت

علیرضا رزم حسینی متولد ۱۳۴۰ در کرمان و استاندار خراسان رضوی است. او تحصیلکرده کارشناسی علوم اقتصادی و بازرگانی از دانشگاه شهید باهنر کرمان است.

وی در روز چهارشنبه ۱۹ دی ماه ۱۳۹۷ با حکم وزیر کشور در مشهد به عنوان استاندار خراسان رضوی منصوب شد و همچنین استاندار استان کرمان در دولت یازدهم و سال ابتدایی دولت دوازدهم بوده‌است.

رزم‌حسینی طی سال‌های جنگ ایران و عراق در عملیات‌های امام مهدی در سال ۱۳۵۹ جبهه سوسنگرد و عملیات ثامن الائمه، بیت‌المقدس، فتح‌المبین، رمضان، بدر و خیبر حضور داشته‌است. وی از بنیان‌گذاران مهندسی مخابرات عملیات جنگ در جبهه‌های جنوب بود و از هم‌رزمان سرداران احمد کاظمی، حسین خرازی، احمد متوسلیان و هم‌رزم و دوست حسن باقری بوده‌است. وی قائم‌مقام فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان (قاسم سلیمانی) و جانشین عملیات قرارگاه خاتم‌الانبیا در دوران جنگ بود و در عملیات خیبر جانباز شد و نشان فتح از سوی علی خامنه‌ای، رهبر ایران دریافت کرد. رزم‌حسینی پس از جنگ، اقدام به پایه‌گذاری بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کرد.

از سوابق اجرایی رزم حسینی در بخش خصوصی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان کرمان

مدیر عاملی و ریاست هیئت مدیره مجتمع صنعتی کرمان

مدیر عاملی شرکت ماشین‌آلات راه‌سازی کرمان

مشاور بازرگانی بنیاد مستضعفان و جانبازان

ریاست هیئت مدیره شرکت صنایع فلزی آلیاژ کاران دوهزار

مدیر عاملی شرکت تکنوپروم (ویرجین ایلند)

مدیر عاملی شرکت تکنوپروم جنرال تریدینگ

مدیر عاملی شرکت ماشین‌آلات راه‌سازی کاترپیلار

نایب رئیسی انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین‌آلات ساختمانی و معدنی کشور

ریاست مجمع شرکت آستانه ریل

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت همیار ماشین

او قائم مقام فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان، به فرماندهی قاسم سلیمانی و جانشین عملیات قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) در دوران جنگ بوده است. همچنین شنیده‌ها حاکی از آن است که او به عنوان یکی از مدیران ارشد اقتصادی کشور در بسیاری از طرح‌های ملی مشارکت داشته است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: رزم حسینی ، وزیر صمت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان