تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۰۸ تير ۱۳۹۵

تدوین شیوه‌نامه جدید اتانازی حیوانات بی‌سرپرست

در پی ادعای شهرداری تهران مبنی بر نظارت سازمان حفاظت محیط زیست بر نحوه معدوم‌سازی سگ‌های بی‌سرپرست، کارشناس بیماری‌های حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست این ادعا را تکذیب کرد.
رویداد۲۴-در پی ادعای شهرداری تهران مبنی بر نظارت سازمان حفاظت محیط زیست بر نحوه معدوم‌سازی سگ‌های بی‌سرپرست، کارشناس بیماری‌های حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست این ادعا را تکذیب کرد.

محمود مرعشی با اشاره به اینکه در سازمان دامپزشکی کشور کمیته‌ای تشکیل شده که به دنبال تدوین شیوه‌نامه جدید مرگ راحت یا اتانازی حیوانات بی‌سرپرست است، اظهار کرد: این شیوه‌نامه هنوز ابلاغ نشده و اقدامات شهرداری در زمینه معدوم‌سازی حیوانات بر اساس دستورالعمل قبلی است و سازمان حفاظت محیط زیست در این زمینه هیچ وظیفه‌ای ندارد.

کارشناس بیماری‌های حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه بعد از ابلاغ شیوه‌نامه جدید همه ارگان‌ها باید طبق آن عمل کنند، افزود: وظایف و اختیارات سازمان حفاظت محیط زیست در حوزه حیات وحش است ولی با این وجود این سازمان به منظور مبارزه با حیوان‌آزاری درصدد تهیه طرح "حفاظت از حقوق حیوانات بی سرپرست" برآمد تا نخستین قانون کشور در این زمینه تصویب شود.

به گفته مرعشی، شهرداری سگ‌هایی که به بیماری‌های قابل انتقال مبتلا هستند را تحت شرایطی معدوم می‌کند و سازمان حفاظت محیط زیست در این زمینه هیچ نظارتی ندارد.  
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان