تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۱۰ مهر ۱۳۹۹

مرگ ناگهانی مبتلایان به کرونا در سنین ۲۰ تا ۴۰ سال

معاون درمان ستاد کرونا کلانشهر تهران گفت: مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در گروه سنی بین ۲۰ تا ۴۰ سال به صورت ناگهانی رخ می‌دهد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا

رویداد۲۴ نادر توکلی معاون درمان ستاد کرونا کلانشهر تهران با اشاره به علائم بیماری کرونا اظهار کرد: هر بیماری که علائمی مانند تب خفیف، کوفتگی پیدا می‌کند دلیلی به مراجعه به بیمارستان ندارد و این افراد با خودمراقبتی و تغذیه سالم می‌توانند سلامتی کامل خود را به دست آورند.

او ادامه داد: افرادی که دچار تنگی نفس و سرفه می‌شوند با مراجعه به کلینیک‌های ۱۶ ساعته و گرفتن مشاوره از پزشک از وضعیت سلامتی خود با خبر شوند و سامانه ۴۰۳۰ مشاوره تلفنی به بیماران در خصوص کرونا می‌دهد.

علائم آنفلوانزای فصلی را بشناسید

توکلی بیان کرد: برخی علائم مانند آبریزش بینی، تورم و قرمزی چشم در حال حاضر از نشانه‌های بیماری آنفلوانزای فصلی است و بر اساس آخرین مطالعات از دست رفتن حس چشایی از جمله علامت‌های ابتلای فرد به بیماری کروناست.

او افزود: ما آمار‌های ابتلا به بیماری کرونا را به صورت روزانه رصد می‌کنیم و متاسفانه باید بگویم فقط در دانشگاه علوم پزشکی ایران ۴۶ کودک به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ بستری شده اند و کودکان هم درگیر این بیماری هستند.


بیشتر بخوانید: حقایقی درباره ویروس کرونا؛ چه کار کنیم؟ چه کار نکنیم؟


توکلی گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که نوزادان نیز به ویروس کرونا آلوده می‌شوند و اگر مادری به این بیماری مبتلا شود نوزاد آن فرد نیز گرفتار این بیماری می‌شود.

او افزود: مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در گروه سنی بین ۲۰ تا ۴۰ سال به صورت ناگهانی رخ می‌دهد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان