تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۱۱ مهر ۱۳۹۹

اتحادیه اروپا ترکیه را تهدید به تحریم کرد

اتحادیه اروپا به ترکیه هشدار داد در صورت عدم توقف اقدام‌های «تحریک‌آمیز» این کشور در تنش‌ها با یونان بر سر منابع دریایی، تحریم‌هایی علیه آنکارا اعمال خواهد کرد.
اتحادیه اروپا
رویداد۲۴ به نقل از بی‌بی‌سی، اتحادیه اروپا به ترکیه هشدار داد در صورت عدم توقف اقدام‌های «تحریک‌آمیز» این کشور در تنش‌ها با یونان بر سر منابع دریایی، تحریم‌هایی علیه آنکارا اعمال خواهد کرد.

«اورزولا فن در لاین» رئیس کمیسیون اروپا که پیش از دیدار با رهبران اتحادیه اروپا در بروکسل صحبت می‌کرد، از آنکارا خواست «از اقدام‌های یکجانبه» در شرق مدیترانه خودداری کند.

وی به خبرنگاران گفت که اتحادیه اروپا خواهان «روابطی مثبت و سازنده با ترکیه است و این به نفع آنکارا هم خواهد بود. اما این فقط درحالتی موثر خواهد بود که اقدام‌های تحریک آمیز و فشار‌ها متوقف شود».

این مقام اروپایی ادامه داد: «بنابراین ما از ترکیه انتظار داریم از حالا به بعد از اقدام‌های یکجانبه خودداری کند. در صورت بروز چنین اقدام‌هایی از سوی آنکارا، اتحادیه اروپا از همه ابزار‌ها و گزینه‌های موجود استفاده خواهد کرد. ما جعبه ابزاری داریم که می‌توانیم فورا به کار بگیریم».

پیشتر ترکیه و یونان در تلاشی برای کاهش خطر درگیری در منطقه یک خط تلفنی اضطراری ایجاد کردند.

تنش میان دو کشور پیشتر در سال جاری میلادی زمانی بالا گرفت که یک کشتی ترکیه برای کشف منابع نفت و گاز راهی یک ناحیه مورد مناقشه شد.

اعضای اتحادیه اروپا بعد از این دیدار که در ساعات دیروقت شب انجام شد موافقت کردند رفتار ترکیه را بار دیگر در ماه دسامبر ارزیابی کنند و در صورتی که «تحریکات» متوقف نشده بود، تحریم‌هایی اعمال کنند.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان