تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۱۱ مهر ۱۳۹۹

سهمیه بندی جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۱/ پرسپولیس صعود می‌کند؟

رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان سال ۲۰۲۱ سال آینده به میزبانی کشور چین برگزار می‌شود.
سهمیه بندی جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۱
رویداد۲۴ فیفا اعلام کرده قرار است رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان سال ۲۰۲۱ به میزبانی چین و با ۲۴ تیم برگزار شود. در همین راستا تعداد سهمیه تیم‌های آسیایی هم افزایش پیدا می‌کند.

۲ تیم به صورت مستقیم در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت و ۱ تیم هم در پلی آف شرکت می‌کند. علاوه بر این‌ها، چون کشور چین میزبان است، یک سهمیه هم به قهرمان سوپر لیگ چین اختصاص داده می‌شود. این رقابت‌ها از تاریخ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ تا ۱۳ تیر ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

در دور جدید رقابت‌ها از قاره آسیا سه تیم می‌توانند حضور داشته باشند که در حال حاضر پرسپولیس به عنوان نماینده ایران این شانس را پیش روی خود می‌بیند که به بزرگترین رقابت سطح باشگاهی در جهان صعود کند. سرخپوشان که فرداشب در فینال لیگ قهرمانان آسیا (منطقه غرب) به مصاف النصر عربستان می‌روند اگر موفق به شکست این تیم شوند یکی از سهمیه‌های آسیا برای رقابت‌های فصل آینده جام باشگاه‌ها جهان را به خود اختصاص می‌دهند و در غیر این صورت باز هم شانس خواهند داشت تا با بازنده فینال شرق آسیا رقابت کنند و در صورت برتری در این بازی صعود خود را مسجل کنند.

پس از کش و قوس‌های فراوان میان فیفا و یوفا سهمیه‌های هر قاره در آبانماه گذشته اعلام شد. روند انتخاب شرکت کنندگان در مسابقات پس از مشورت فیفا و شش کنفدراسیون تصمیم‌گیری می‌شود، اما سهمیه هر قاره به شرح زیر تقسیم شده است:

CAF (آفریقا): ۳ (به سه تیم برتر لیگ قهرمانان آفریقا ۲۰۲۰–۲۰۲۱ اختصاص داده می‌شود)

AFC (آسیا): ۳ (فینالیست‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ به عنوان قهرمانان منطقه غرب و منطقه شرق و برنده بازی میان بازندگان مرحله نیمه نهایی)

یوفا (اروپا): ۸ تیم: (تا به حال تیم‌های بایرن مونیخ-پاریس سن ژرمن-لایپزیش-لیون-آتلانتا-بارسلونا-منچستر سیتی-اتلتیکو مادرید انتخاب شدند)

CONCACAF (آمریکای شمالی و مرکزی و کارائیب): ۳

OFC (اقیانوسیه): ۰/۵

کونمبول (آمریکای جنوبی): ۶

کشور میزبان: ۰/۵ (برنده سوپر لیگ چین ۲۰۲۰ که نیم سهمیه دارد و باید به مصاف نیم سهمیه اقیانوسیه برود)
جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۱
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پرسپولیس ، فیفا
نظرات شما
پیشخوان