تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۲ مهر ۱۳۹۹

احتمال درمان کرونا توسط داروی ام‌اس

پژوهشگران احتمال داده‌اند که داروی موسوم به دی‌متیل فومارات که برای درمان ام‌اس به کار می‌رود، بتواند رشد بسیاری از سلول‌ها از جمله کروناویروس را در سلول‌های بدن مهار کند.

زمان تولید واکسن کرونا

رویداد۲۴ پژوهشگران "دانشگاه آرهوس"(Aarhus University) دانمارک در بررسی جدیدی نشان داده‌اند که شاید داروی موسوم به "دی‌متیل فومارات"(Dimethyl fumarate) که برای درمان ام‌اس به کار می‌رود، بتواند رشد بسیاری از سلول‌ها از جمله کروناویروس را در سلول‌های بدن مهار کند.

"کریستین کانستراپ هولم"(Christian Kanstrup Holm)، استادیار بخش زیست‌پزشکی دانشگاه آرهوس و از پژوهشگران این پروژه گفت: هنگامی که در حال انجام دادن بررسی‌های ابتدایی بودیم، نمی‌دانستیم که آیا این دارو می‌تواند تاثیری بر عفونت‌های بدن انسان داشته باشد یا خیر اما اکنون باید بگویم که در این مورد، بسیار خوشبین هستم.

پژوهشگران با آغاز همه‌گیری کروناویروس، به بررسی ماده‌ای موسوم به "۴-octyl-itaconate" روی آن پرداختند و بررسی‌های آنها با موفقیت همراه بود.

کانستراپ هولم ادامه داد: کروناویروس به صورت ناگهانی ظاهر شد؛ در نتیجه ما به بررسی ۴-octyl-itaconate روی آن پرداختیم و اثرات قابل توجهی را مشاهده کردیم. این ماده توانست میزان تکثیر کروناویروس در سلول‌های بدن را به شدت کاهش دهد.


بیشتر بخوانید: چه کسانی در شیوع کرونا نقش موثرتری دارند؟


وی افزود: ۴-octyl-itaconate توانست واکنش ایمنی و التهاب را که تهدیدی برای بیماران مبتلا به کووید-۱۹ محسوب می‌شود، مهار کند. این بیماران به خاطر ویروس از دنیا نمی‌روند، بلکه التهابی که در ریه رخ می‌دهد، آنها را از بین می‌برد.

هنگامی که پژوهشگران تاثیر ۴-octyl-itaconate را دیدند، آزمایش‌ها را با دی‌متیل فومارات تکرار کردند و اثر مهارکننده آن را دیدند. این نتایج نشان می‌دهند که می‌توان دی‌متیل فومارات را روی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ آزمایش کرد.

کانستراپ هولم اضافه کرد: هنگامی که به آزمایش یک داروی تایید شده می‌پردازید، در زمان خود صرفه‌جویی می‌کنید. من تمایل دارم که آزمایش این دارو با کمک پژوهشگران حوزه بیماری‌های عفونی صورت بگیرد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان