تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۱۳ مهر ۱۳۹۹
علی صوفی:

ایده «رئیس‌جمهور-معاون اول» قطعا درانتخابات ۱۴۰۰ اجرا نمی‌شود/ برای نامزد اصلاح‌طلب شرط نمی‌گذاریم

فعال اصلاح طلب درباره احتمال احیای ائتلاف اعتدال و اصلاحات با اجرای مدل معرفی «رئیس جمهور-معاون اول» گفت: قطعا این اتفاق نمی‌افتد، چون اساسا راهبرد اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ معرفی و حمایت از یک نامزد اصلاح طلب است.

انتخابات 1400 اصلاح طلبان

رویداد۲۴ اصلاح طلبان از فاز بی اعتنایی انتخاباتی عبور کرده اند و تصمیم دارند، خیلی جدی وارد صحنه رقابت شوند. در روز‌های اخیر از یک استراتژی جدید در اردوگاه اصلاحات رونمایی شد و آن هم معرفی «رئیس جمهور-معاون اول» در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بود. موضوعی که علی صوفی عضو شورای عالی اصلاح طلبان آن را از اساس رد کرد.

علی صوفی در واکنش به خبر استراتژی اصلاح طلبان برای معرفی «رئیس جمهور-معاون اول» در انتخابات ۱۴۰۰ به نامه نیوز گفت: این مسئله قطعا تصمیم تشکیلاتی نیست، چون اساسا الان تشکیلاتی در جریان اصلاحات وجود ندارد که بخواهد چنین تصمیمی بگیرد.

وی افزود: شورای عالی سیاستگذاری می‌توانست چنین تصمیمی بگیرد، اما در حال حاضر تعطیل است و جلساتش برگزار نمی‌شود بنابراین صحبت آقای خباز نظر شخصی بوده است. البته ناگفته نماند که در ادوار گذشته بین اصلاح طلبان چنین ایده‌ای مطرح بود که نامزد اصلاحات معاون اول خودش را هم معرفی کند تا دو نفری با هم مباحث انتخاباتی را پیش ببرند، اما در نهایت این ایده به جمع بندی و تصمیم گیری منتهی نشد.

دبیرکل حزب پیش روی اصلاحات با بیان اینکه اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ قطعا راهبرد «رئیس‌جمهور-معاون اول» را به اجرا در نمی‌آورند، تأکید کرد: وقتی کاندیدای اصلاح طلب معرفی شود لزومی ندارد که برای او معاون اول هم تعیین کنند، چون وقتی رأی بیاورد معاون اول و وزیرانی را تعیین می‌کند که مورد تأیید اصلاح طلبان خواهند بود.


بیشتر بخوانید: سعید جلیلی و انتخابات ۱۴۰۰/ منتقد روحانی گزینه مناسبی برای مذاکره با آمریکاست؟


وی با بیان اینکه لازم نیست اصلاح طلبان برای نامزد خود در انتخابات ریاست جمهوری شرط معرفی معاون اول را بگذارند، ادامه داد: این قید و شرط باید در سال ۹۲ و سال ۹۶ برای آقای روحانی اجرا می‌شد، اما همان زمان هم این اتفاق نیفتاد. حالا که بنای اصلاح طلبان حمایت از یک نامزد اختصاصی است چنین شرط گذاری برای او موضوعیت ندارد.

این فعال اصلاح طلب درباره احتمال احیای ائتلاف اعتدال و اصلاحات با اجرای مدل معرفی «رئیس جمهور-معاون اول» گفت: قطعا این اتفاق نمی‌افتد، چون اساسا راهبرد اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ معرفی و حمایت از یک نامزد اصلاح طلب است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان