تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۱۴ مهر ۱۳۹۹

فروش شیشه در قالب قرص‌های لاغری

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از انهدام باند توزیع شیشه در قالب قرص‌های لاغری در بسته‌بندی‌های خارجی خبر داد و گفت: بسته‌بندی های ارائه شده توسط این باند، داخلی بوده اما به عنوان قرص‌های لاغری و خارجی به مخاطبان خود که بیشتر بانوان بودند، عرضه می‌شده است.

قرص‌های لاغری غیر مجاز
رویداد۲۴ سردار مجید کریمی روز دوشنبه  در پاسخ به این سئوال که آیا ماده مخدر جدیدی در آزمایشگاه های پلیس کشف شده است، افزود: ماده مخدر جدیدی کشف نشده اما قاچاقچیان مواد مخدر در هر شرایطی نهایت سوءاستفاده را کرده و مواد مخدرهای موجود را با تغییر در لوگو، رنگ و لعاب و شکل های مختلف به بازار عرضه می کنند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال اخیرا همکاران ما در پلیس مبارزه با مواد مخدر، باندی را منهدم کردند که در قالب فروش قرص های لاغری، شیشه را به بازار در بسته بندی های خارجی عرضه می کرد در حالیکه این بسته بندی ها وارداتی بود.

سردار کریمی با بیان اینکه سه نفر از اعضای این باند دستگیر شدند، گفت: اعضای این باند، شیشه را در داخل کپسول هایی بسته بندی کرده و در قالب قرص های لاغری در آرایشگاه های زنانه و سایر مکان ها می فروختند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: جامعه هدف این باند بیشتر خانم ها بودند. این باند ماده مخدر صنعتی شیشه را برای ایجاد جذابیت در بین قشر جوان و نوجوان به رنگ های مختلفی در می آورد.

سردار کریمی افزود: از آن جایی که با پلیس سایر کشورها در ارتباط هستیم در هیچ جای دنیا نمونه آن را ندیدم که شیشه را به رنگ فسفری، قرمز، آبی یا رنگ های دیگری درآورده تا ایجاد جذابیت کند.

وی ادامه داد: قاچاقچیان برای بازاریابی بیشتر به این سمت و سو می روند و مواد روانگردانی را در بازار عرضه می کنند که ایجاد جذابیت کرده به عنوان مثال در برخی مواد روانگردان، شکل های کارتونی استفاده می کنند که کاملا مشخص است که مخاطب آنها قشر نوجوانان ما هستند.
سردار کریمی به خانواده ها توصیه کرد که نظارت کافی بر رفتار فرزندان خود داشته باشد تا در دام اعتیاد گرفتار نشوند.


بیشتر بخوانید: قرص‌های مرگ‌آفرین با طعم لذت/ چرا مصرف قرص‌های خواب‌آور افزایش یافته است؟


مبارزه پلیس با خرده فروشان مواد مخدر 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در رابطه با اقدامات پلیس برای مقابله با خرده فروشان مواد مخدر در اطراف اماکن آموزشی، عمومی و تفریحی گفت: حدود دو سالی است که طرحی به عنوان «زنگ نشاط» در اطراف مراکز آموزشی، مدارس و دانشگاه ها همزما با آغاز سال تحصیلی اجرا می شود براساس این طرح همکاران ما در اطراف مراکز آموزشی،عمومی و مدارس به شکل محسوس و نامحسوس برای برخورد با خرده فروشان مواد مخدر حضور می یابند.

سردار کریمی افزود: اجرای این طرح به همکاران ما در سراسر کشور ابلاغ شد و آنها اقدامات آشکار و پنهان انتظامی و اطلاعاتی را برای شناسایی افرادی که در اطراف مراکز آموزشی اقدام به خرید و فروش مواد مخدر می کنند، انجام می دهند.

وی از مردم خواست تا در این راه به پلیس کمک کرده و موارد مشکوک را از طریق تماس با پلیس  ۱۱۰ اعلام کنند تا برخورد جدی با خرده فروشان صورت گیرد.

سردار کریمی گفت: خط قرمز پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی توزیع انواع مواد مخدر در اطراف مراکز آموزشی، تفریحی و عمومی است و حتما برخورد جدی با کسانی که در این حوزه فعالیت کرده و ایجاد ناامنی می کنند و آرامش را از مردم می گیرند، خواهیم داشت، چنانکه مشکل قانونی داریم اما به اقدامات خود یعنی دستگیری این افراد ادامه می دهیم هر چند افرادی را ۱۰ یا ۲۰ بار یا بیشتر گرفته باشیم اگر لازم باشد حتما با چنین افرادی برخورد کرده و آنها را بار دیگر دستگیر می کنیم، براین اساس به خرده فروشان مواد مخدر  هشدار می دهم که بدانند پلیس با آنها با جدیت برخورد خواهد کرد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مواد مخدر
نظرات شما
پیشخوان