تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۱۵ مهر ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

نکته‌ای که پرسپولیس را وحشت زده می‌کند/ شکایت النصر وارد فاز جدیدی شد

شکایت باشگاه النصر عربستان از پرسپولیس وارد فاز نهایی شده و زمان صدور رای درباره این پرونده جنجالی نزدیک است.

شکایت عربستان از پرسپولیس

رویداد۲۴ پرسپولیس در شرایطی خودش را مهیای حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا می‌کند که به نظر روز‌های پرالتهابی را سپری می‌کند؛ ماجرا از این قرار است که بعد از برتری برابر النصر در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، این باشگاه عربستانی به AFC بابت تخلف باشگاه پرسپولیس در ثبت غیرقانونی بازیکنان جدیدش شکایت برد.

به گزارش سروریس ورزشی فرارو، پرسپولیسی‌ها اعتقاد دارند عده‌ای از ایران این خط را به باشگاه النصر داده اند تا از پرسپولیس شکایت کند؛ شکایتی که می‌تواند هزینه سنگینی برای باشگاه ایرانی در پی داشته باشد. ماجرا از این قرار است که باشگاه پرسپولیس نامه‌ای از فیفا مبنی بر عدم رسیدگی به موقع به وضع پرداختی‌های قرارداد برانکو ایوانکوویچ، سرمربی سابقش می‌گیرد؛ نامه‌ای تهدید آمیز که بوی بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه را می‌داده است.

با این حال، پرسپولیسی‌ها در مشورت با چند حقوقدان و با بررسی نکات ریز نامه ارسالی از سوی فیفا به این نتیجه می‌رسند که نامه فیفا فقط هشدار بوده و هنوز پنجره نقل و انتقالاتی شان بسته نشده است. از همین رو، آن‌ها خیلی سریع قرارداد بازیکنان جدید که تعدادشان کم نبوده را هم ثبت می‌کنند. این موضوع همان روز‌ها مورد اعتراض استقلال قرارگرفت، چون آن‌ها در پرونده‌ای مشابه با وینفرد شفر، با پنجره‌های بسته روبرو شدند و نتوانستند قرارداد بازیکنان جدیدشان را ثبت کنند.

استقلالی‌ها به فدراسیون فوتبال اعتراض کردند، ولی فدراسیون در بیانیه‌ای خبر داد که پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس بسته نشده و فیفا به این باشگاه زمان داده تا مشکلاتش با برانکو را حل و فصل کند؛ این در حالی بود که پیش ازاین، استقلال نتوانسته بود از فرصت استفاده کند و رای نهایی فیفا، بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه بود.

اعتراض‌ها که زیادتر شد، باشگاه پرسپولیس از یک طرف و البته فدراسیون فوتبال از طرف دیگر، بخشی از نامه فیفا به پرسپولیس و فدراسیون را منتشر کردند که نشان می‌داد حق با پرسپولیس است. در واقع حکم فیفا روز شش آگوست ۲۰۲۰ (۱۶ مرداد ۱۳۹۹) صادر شده، اما ابلاغ آن شش روز طول کشیده و روز ۱۲ آگوست (۲۲ مرداد)، آمده که پرسپولیس یک ماه فرصت دارد تا بدهی برانکو را بپردازد، در غیر این صورت از پنجره بعدی نقل و انتقالات محروم خواهد شد.


بیشتر بخوانید: نامه‌ای که خیال پرسپولیس را آسوده کرد/ النصر فقط دو راه حل دارد!


فرصت یک ماهه پرسپولیسی‌ها در روز ۲۱ شهریور به پایان رسید و در واقع سرخ‌ها تا روز ۲۰ شهریور فرصت ثبت قراردادهایشان را داشتند. این در حالی بود که خرید‌های جدید تیم پرسپولیس روز ۱۵ شهریور با حضور در هیئت فوتبال تهران قرارداد خود را ثبت کردند.

حالا نکته‌ای که در این میان می‌تواند دردسرساز باشد «تفسیر از نامه فیفا» است! موردی که وکیل برانکو هم به آن اشاره کرده و در لفافه کنای‌ای هم به مدیران پرسپولیس زده است. او جزئیات نامه فیفا را تایید می‌کند و می‌گوید چنین بند‌هایی به درستی در نامه وجود دارد، ولی چیزی که ما از این نامه «تفسیر» می‌کنیم با «تفسیر» فیفا می‌تواند مغایرت داشته باشد!

زنگ خطر درست از همین جا برای پرسپولیس به صدا درآمده و به نظر می‌رسد باشگاه النصر هم دست روی همین نامه و «تفسیر» ش از سوی طرف ایرانی گذاشته است. مورد جنجال برانگیز اینکه النصر اعتقاد دارد از زمان صدور حکم یعنی همان ۲۲ مرداد، پرسپولیس نمی‌توانسته بازیکن جدیدی بخرد مگر اینکه با برانکو توافق می‌کرده است؛ در واقع، چون در بازه زمانی یک ماهه توافقی صورت نگرفته، ثبت قرارداد بازیکنان جدید پرسپولیس هم غیرقانونی است، در نتیجه این تیم باید بازنده نیمه نهایی اعلام شودو از رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا باز بماند.

همان طور که باشگاه پرسپولیس از نامه فیفا، تفسیر خودش را دارد، طرف عربستانی هم تفسیر دیگری کرده و به همین خاطر شکایت را به AFC کشانده است. اگرچه هم مسئولان باشگاه، فدراسیون فوتبال و هم مهدی تاج، نائب رییس AFC می‌گویند دست النصری‌ها به جایی بند نیست و پرسپولیس مشکلی ندارد، ولی لابی قدرتمند عربستانی‌ها با AFC می‌تواند نگرانی جدی‌ای برای پرسپولیسی‌ها رقم بزند؛ به ویژه اینکه هر دو طرف دعوا، تفسیر‌های متفاوتی از نامه فیفا دارند.

منبع: فرارو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
Ruhollah
|
Norway
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
3
استقلال ،،الناز. پیوندتان مبارک!!! خیلی به هم میآئید...
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان