تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۰۸ تير ۱۳۹۵

گزارش رئیس مرکز اورژانس فارس از امدادرسانی به حادثه واژگونی اتوبوس سربازان

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تاکید دارد که ماموران اورژانس در سریع‌ترین زمان ممکن در محل وقوع حادثه واژگونی اتوبوس در نی‌ریز و سروستان حضور داشته و به وظیفه خود عمل کرده‌اند.
رویداد۲۴- دکتر محمدرضا عالی‌منش، ظهر سه‌شنبه 8 تیرماه در یک کنفرانس خبری که با هدف تشریح اقدامات علوم پزشکی شیراز در حادثه واژگونی اتوبوس‌های حامل سربازان تشکیل شده بود، گفت: ساعت یک و 21 دقیقه بامداد روز چهارشنبه دو تیر وقوع حادثه واژگونی اتوبوس حامل سربازان به مرکز اورژانس نی‌ریز گزارش شد و متعاقب آن ضمن اعلام وضعیت ویژه، اولین آمبولانس برای ارزیابی به محل اعزام شد.

او با تصریح اینکه 10 دقیقه بعد از اعلام حادثه،‌ اولین آمبولانس در محل حاضر بوده است، گفت: همزمان و با توجه به بعد حادثه، تعداد 10 آمبولانس موجود اورژانس و هلال‌احمر شهرستان‌های نی‌ریز و استهبان به همراه یک‌دستگاه مینی‌بوس آمبولانس به محل اعزام می‌شوند.

عالی‌منش با بیان اینکه اولین اقدام اورژانس، تریاژ مصدومان برای مشخص شدن تعداد فوتی‌ها و درجه بندی مصدومان بلافاصله اجرا شده است، گفت: به‌دلیل ویژه بودن حادثه، مرکز ای او سی در استان و وزارت‌بهداشت از حادثه مطلع و فعال شدند و علاوه بر آن به ستاد مدیریت بحران استانداری فارس گزارش داده و مرکز پایش مراقبت‌های درمانی نیز به حالت آماده‌باش درآمد.

او گفت: از کل مصدومان حادثه اول، 16 نفر در صحنه حادثه فوت کرده‌ بودند که 13 نفر آنان سرباز و بقیه اتباع بیگانه و خدمه بوده‌اند. 33 مصدوم توسط آمبولانس به نی‌ریز و هفت مصدوم هم به بیمارستان استهبان منتقل شدند.

عالی‌منش با یادآوری اینکه سه نفر از مصدومان که وضعیت قرمز داشتند در حین انتقال به نی‌ریز دارفانی‌ را وداع گفتند، گفت: زمان اعلام حادثه دوم ساعت دو و 19 دقیقه بامداد چهارشنبه دو تیرماه و مکان 60 کیلومتری شیراز بود که بلافاصله از پایگاه مهارلو، تیم به محل اعزام شد.

او با ابراز خوشوقتی از این که در حادثه دوم فوتی گزارش نشد، گفت: تمام 47 مصدوم حادثه دوم ابتدا در محل خدماتی را دریافت کرده و سپس به سروستان و بعد به بیمارستان‌های نمازی و شهید رجایی شیراز منتقل شدند.

عالی‌منش اضافه کرد: تمام مصدومان حادثه اول نیز پس از دریافت خدمات پزشکی در بیمارستان‌های نی‌ریز و استهبان برای تکمیل روند درمان و دریافت خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی، به بیمارستان شهید رجایی شیراز منتقل شدند.

او با یادآوری اینکه انتقال 87 مصدوم ظرف مدت کوتاهی توسط اورژانس یک مانور امداد و نجات کامل بوده است،‌ گفت: جز سه نفری که قبل از رسیدن به بیمارستان نی‌ریز، فوت کرده‌اند، هیچ فوتی در عملیات انتقال مصدومان نداشتیم حال آنکه تعدادی از آنان نیازمند مراقبت‌های ویژه بودند.

عالی‌منش تصریح کرد: من یک مدیر ستادی نیستم، مدیر عملیاتی هستم و هنگام حادثه باید در میدان باشم لذا ممکن است با توجه به حجم تماس‌های تلفنی، امکان پاسخگویی به خبرنگاران و رسانه‌ها را نداشته باشم لذا بهترین و کوتاه‌ترین راه و البته مطمئن‌ترین شیوه، برقراری ارتباط با روابط عمومی دانشگاه است.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان