تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۶ مهر ۱۳۹۹
استانداری تهران:

ایجاد ۹ هزار شغل در روستاهای استان تهران

مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری تهران از ایجاد ۹ هزار شغل مستقیم و ۱۲ هزار شغل غیرمستقیم برای روستاییان و عشایر استان تهران خبر داد.

اشتغالزایی در تهران

رویداد۲۴ معصومه پرندوار در تشریح پوشش بیمه ای روستاییان در استان تهران، گفت: موضوع پوشش بیمه ای روستاییان یکی دیگر از خدمات رفاهی است که به روستاییان ارائه شده به شکلی که امروز می توانیم بگوییم استان تهران جزواستانهای برتر در حوزه بیمه روستایی و عشایر است.

وی افزود: تحقق این مهم امکان پذیر نبود مگر با وجود خرد جمعی و نگاه مثبت استاندار تهران در این زمینه که گام بلندی در ایجاد رفاه جامعه روستایی بوده است.  در حال حاضر در پوشش صندوق بیمه روستایی، استان تهران مقام اول کشوری دارد به شکلی که ۱۷.۲ درصد پوشش این بیمه در استان تهران است، درحالی که میانگین کشوری ۸.۹ درصد است و این امر به خودی خود اقدامی ارزشمند و موثر در حوزه رفاه روستاییان استان محسوب می شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در تشریح آخرین وضعیت روستاهای استان تهران با تاکید بر اقدامات موثر در حوزه اشتغال پایدار روستایی و شکل گیری مهاجرت معکوس در روستاها گفت: بی تردید یکی از راهکارهای برون رفت از مشکلات گریبان گیر کشور رسیدگی به حوزه روستایی است و توسعه پایدار روستایی می تواند بسیار موثر باشد، لذا از همه دستگاه های اجرایی درخواست می کنم از همه ظرفیت های موجود بهره بگیرند و با تعامل و هم افزایی، رشد فزآینده ای در خدمت رسانی به حوزه روستایی و افزایش کمی و کیفی معیشت جامعه روستایی و عشایری ایجاد کنند.


بیشتر بخوانید: ویروس کرونا و لشکر بیکاران/ آمارهایی که نشان می‌دهد امنیت شغلی در ایران وجود ندارد


وی ادامه داد: اقدامات ارزشمندی در دولت های یازدهم و دوازدهم در حوزه توسعه زیرساخت های روستایی انجام شده است و از محل اعتبارات ارزش افزوده، برای خانه های روستایی، راه و... کارهای خوبی انجام شده است، اما علاوه بر خدماتی که دولت در حوزه زیرساختها انجام داده وظیفه ای هم در قبال عشایر و روستاییان داریم که در شرایطی که فضا و فیزیک روستا آماده شده، خدمات رفاهی نیز به روستاها داده می شود.

وی تاکید کرد: در حقیقت علاوه بر عمران روستایی باید به رفاه روستاییان نیز توجه شود که خوشبختانه در حوزه اشتغال که عامل مهم توسعه پایدار روستایی است تلاش بسیاری صورت گرفته و در ۴ سال گذشته در حوزه اشتغال با عنایت ویژه مقام معظم رهبری و دولت از محل صندوق توسعه ملی ۳۸۱ میلیارد تومان سهم استان تهران برای اشتغال پایدار روستاییان و عشایر بوده که ۳۱۰ میلیارد تومان آن را جذب کردیم.

پرندوار درباره ایجاد اشتغال حاصل از جذب ۳۱۰ میلیارد تومان منابع مالی از محل صندوق توسعه ملی نیز گفت: با تحقق این مهم بالغ بر ۹ هزار اشتغال مستقیم و ۱۲ هزار اشتغال غیرمستقیم در سطح استان تهران ایجاد شده است و به این ترتیب کارآفرینی و فضای کار در روستاها فراهم شده است.

به گفته وی، در حقیقت نمی توان به سیما و منظر روستا رسید و از روستایی خواست داخل روستا بماند بی تردید امروز مردم به دنبال حل مشکل اشتغال هستند و یکی از اقدامات موثر همین تزریق منابع مالی از محل صندوق ذخیره ارزی به روستاها برای ایجاد اشتغال پایدار بود که برای ماندگار کردن روستاییان در روستاها و مهاجرت معکوس بسیار تاثیرگذار خواهد بود که یکی از شعارهای دولت تدبیر و امید نیز بود.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان