تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۹

شجاعی: با دو نفس عمیق پنالتی‌ام را زدم

علی شجاعی بازیکن تیم پرسپولیس پیش‌بینی کرد که این تیم به قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا خواهد رسید.

علی شجاعی بازیکن پرسپولیسرویداد۲۴ علی شجاعی درباره زدن حساس‌ترین پنالتی دوران فوتبالی‌اش در بازی با النصر عربستان که منجر به صعود سرخپوشان به فینال لیگ قهرمانان آسیا شد، به رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس گفت: این سخت‌ترین پنالتی عمر من بود، هر چند که من زیاد در بازی‌های رسمی پنالتی نزده بودم، اما وقتی شما باید مهمترین پنالتی را در یک بازی بسیار مهم آسیایی بزنید، یعنی سخت‌ترین کار بر عهده شماست. من دوست داشتم که پنالتی بزنم و اعتمادبه‌نفس کافی را هم برای این کار داشتم. وقتی گل‌محمدی از من پرسید که آیا پنالتی می‌زنی، به او گفتم بله و گل می‌کنم.

وی درباره شرایط خود پیش از زدن پنالتی پنجم پرسپولیس اظهار داشت: واقعاً حس عجیبی داشتم. می‌دانستم که باید پنالتی پنجم را بزنم. دوست داشتم بازیکنان النصر پنالتی‌های ابتدایی خود را از دست بدهند تا زدن پنالتی من پُراسترس نباشد، اما هر پنالتی آنها که گل می‌شد، استرس من هم بیشتر می‌شد. از طرف دیگر بچه‌های ما که پنالتی خود را گل می‌کردند، واقعاً خوشحال می‌شدیم و روحیه می‌گرفتیم. در آن شرایط وقتی حامد لک ضربه پنالتی چهارم را گرفت، انگیزه من دوبرابر شد تا بخواهم کار را با زدن پنالتی آخر تمام کنم.

«در آن لحظات واقعاً دعای همه مردم را پشت ساق‌هایم حس می‌کردم و انرژی زیادی به من می‌رسید.»، وینگر پرسپولیس ضمن بیان این جمله تصریح کرد: شاید باور نکنید، اما در آن لحظه فقط به این فکر می‌کردم که باید پنالتی را گل بزنم، چرا که همه ایران منتظر گل شدن آن پنالتی بودند. از دکتر حمزه که روانشناس ما در تیم‌های جوانان و امید بود، تشکر می‌کنم که راهکارهای خوبی در اینگونه موارد به ما یاد می‌داد. وقتی پشت پنالتی رفتم، دو نفس عمیق کشیدم و از تاکتیک‌های روانشناس تیم ملی استفاده کردم. با آن کار استرس‌هایم رفع شد و مطمئن بودم که پنالتی من تبدیل به گل می‌شود. با تمام توان پشت ضربه پنالتی رفتم و خوشحالم که پنالتی من گل شد.

شجاعی راجع به شادی بعد از گلش و اینکه به سمت نیمکت النصر عربستان رفت، خاطرنشان کرد: واقعاً نمی‌دانم در آن شرایط چه حس و حالی داشتم. همه بازیکنان به دنبال من می‌دویدند تا با من خوشحالی کنند، اما من آنها را رد می‌کردم و فقط دوست داشتم با سرعت زیاد بدوم تا فشارها را از روی خودم کم کنم. حتی دیدید که استارت بلندی زدم تا بتوانم همه انرژی خودم را پس از ضربه پنالتی تخلیه کنم. در آن شرایط واقعاً نمی‌فهمیدم کجا می‌روم و به چه سمتی می‌دوم. فقط این را می‌دانستم که به سمت نیمکت خودمان بروم و با هم‌تیمی‌هایم شادی کنم.

وی در مورد اینکه انتظارات از پرسپولیس و او بیشتر شده است و حالا هواداران از او به‌عنوان یکی از بازیکنان محبوب یاد می‌کنند، بیان کرد: خودم این مسئله را متوجه شده‌ام و می‌دانم که این تازه شروع کار من است. خوشحالم که شروع فعالیت من در پرسپولیس این‌طور رقم خورد و مطمئناً در ادامه با آرامش بیشتری می‌توانم کار کنم. می‌دانم که انتظارات از من بالاتر رفته است و اگر تا امروز دو برابر تمرین می‌کردم، از فردا باید چهار برابر تلاش کنم تا عملکرد بهتری داشته باشم. همه هدف من این است که باشگاه پرسپولیس و هواداران پُرشور تیم از من راضی باشند.

بازیکن تیم پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که آیا برخلاف دو سال پیش که پرسپولیس نتوانست به قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا برسد، این بار طلسم قهرمان نشدن تیم‌های ایرانی را در این مسابقات شکسته خواهد شد یا خیر، گفت: تا جایی که من می‌دانم، پرسپولیس اولین تیمی است که در سه سال، دو بار به فینال آسیا رفته و در چهار سال، سه بار در نیمه نهایی حضور پیدا کرده است که این مسئله قطعاً شانسی و اتفاقی نیست. خوشحالم در این تیم حضور دارم که بزرگ‌ترهای زیادی دارد و روح بزرگی در تیم وجود دارد.

شجاعی با اشاره به زحمات بازیکنان پرسپولیس اظهار داشت: بازیکنان پرسپولیس همگی با توان زیادی تلاش می‌کنند و همین مسائل باعث شده است تا سال‌های متوالی به موفقیت برسند. مطمئناً حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا اتفاق بسیار بزرگی است، چرا که خیلی از باشگاه‌های آسیا هزینه‌های زیاد می‌کنند و از اروپا بازیکن می‌آورند تا به اینجا برسند، اما خوشحالم که با پرسپولیس توانستم فینالیست آسیا شوم.

وی ادامه داد: فینال برای ما حکم مرگ و زندگی را دارد و در آن بازی فقط باید ببریم. ما در طول مسابقات اذیت شدیم و شاید در فینال هم فشارها روی ما از سوی برخی وارد شود، اما ما با غیرت، تلاش و تعصبی که داریم، برای رسیدن به قهرمانی تلاش خواهیم کرد. شک نکنید که بازیکنان پرسپولیس با ۱۰ برابر توان همیشگی خود در این بازی حاضر خواهند شد. در پرسپولیس همه به قهرمان شدن فکر می‌کنند و حالا که به اینجا رسیدیم، به راحتی این فرصت را از دست نخواهیم داد. هر چند باید در نظر داشت که همه حریفان ما در شرق آسیا از بهترین‌ها هستند و تیم‌های ژاپنی، کره جنوبی و استرالیا به این مسابقات می‌آیند که هزینه‌های بسیار زیادی کرده و بازیکنان خیلی خوبی دارند.


بیشتر بخوانید: استقلال طلب کنعانی را پرداخت نکرد


بازیکن پرسپولیس با بیان اینکه این تیم برای پیروزی به فینال می‌رود و نام حریف سرخپوشان در این مسابقه برای آنها فرقی نمی‌کند، تصریح کرد: رقیب ما در فینال هم باید از نام بزرگ پرسپولیس بترسد. ما در مسابقات غرب آسیا نشان دادیم که از نظر فنی بهترین تیم هستیم و فقط دو گل خوردیم که این دو گل از روی نقطه پنالتی بود. این مسائل اعتمادبه‌نفس زیادی به ما خواهد داد و مطمئنم که در فینال لیگ قهرمانان آسیا قهرمان خواهیم شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان