تاریخ انتشار: ۲۲:۵۴ - ۰۸ تير ۱۳۹۵

آلمان در تیر رس حملات تروریستی داعش و القاعده

هانس گئورگ ماسن رئیس سازمان داخلی اطلاعاتی آلمان در یک کنفرانس خبری در برلین اعلام کرد که آلمان همچنان در تیر رس حملات تروریستی داعش و القاعده قرار دارد.
رویداد۲۴- هانس گئورگ ماسن رئیس سازمان داخلی اطلاعاتی آلمان در یک کنفرانس خبری در برلین اعلام کرد که آلمان همچنان در تیر رس حملات تروریستی داعش و القاعده قرار دارد.

وی در کنفرانس خبری امروز (سه شنبه) اعلام کرد: آلمان همچنان با خطر جدی داعش مواجه است و حملات تروریستی داعش در پاریس و بروکسل، از لحاظ تهدید، وضعیت آلمان را همانند فرانسه و بلژیک کرده است.

وی افزود: ما نگرانی بزرگی داریم در رابطه با اینکه داعش و القاعده در حال برنامه ریزی برای عملیات بزرگ تروریستی هستند که می تواند از نظر زمانی هم متعدد و هم موازی باشد.
ماسن گفت این امکان وجود دارد که حملات تروریستی چندین روز طول بکشد.

وی یادآور این خطر شد که بعضی از تروریست های داعش می توانند به عنوان پناهنده وارد اروپا شوند که تاکنون 17 مورد در قالب پناهنده و به دستور داعش وارد اروپا شدند. البته دو نفر از حمله کنندگان پاریس نیز به صورت پناهجو وارد اروپا شده بودند.

وی اشاره کرد که تا اوایل امسال حدود 60 نفر زیر سن قانونی سعی کرده بودند که به سوریه سفر کنند که 37 نفر آنها از جمله 20 دختر موفق شدند به سوریه بروند و بقیه نیز یا دستگیر شدند و یا مقامات امنیتی مانع ازسفر آنها شدند.

در همین رابطه نیز توماس دمیزر وزیر کشور آلمان که همراه با رییس سازمان داخلی اطلاعات آلمان در این کنفرانس خبری شرکت کرده بود با اشاره به شکست های پی در پی داعش در سوریه و عراق افزود : داعش سعی دارد تا عملیات تروریستی خود را از منطقه خاورمیانه به اروپا بیاورد. از این رو این یکی از دلایل افزایش خطر تروریسم در اروپا می تواند باشد.

وی خاطر نشان کرد : اکثر نیروهایی که جذب داعش می شوند و در عملیات تروریستی عراق و سوریه شرکت می کنند، از بین سلفی های آلمانی انتخاب می شوند که تعداد آنها به حدود 8900 نفر می رسد.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان