تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۲۵ مهر ۱۳۹۹

تداوم درگیری‌های نظامی در نزدیکی مرز ایران

درگیری نظامی و آتشباری بین نیرو‌های ارتش آذربایجان و ارمنستان در نزدیکی مرز ایران در آن سوی رود ارس از ساعات صبح تا شامگاه روز پنجشنبه ادامه یافت.
قره باغ
رویداد۲۴ به نقل از منابع محلی ساکن در روستا‌های مرزی ایران، درگیری نظامی بین نیرو‌های ارتش جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خطوط تماس دو طرف در مناطق مقابل روستا‌های شهرستان اصلاندوز و خداآفرین امروز با شدت زیادی جریان داشت.

به گفته منابع محلی، شلیک گلوله سلاح‌های سنگین در چند روز گذشته متوقف نشده و نبرد نیرو‌های دو طرف در امتداد مرز ایران با پیشروی نیرو‌های جمهوری آذربایجان به حوالی روستا‌های اسکانلو، قلی بیگلو و کدخدالوی ایران در ساحل رودخانه مرزی ارس رسیده است.

بر اساس این گزارش، شواهد و آثار برخورد شلیک گلوله و انفجار تجهیزات جنگی در مواضع دو طرف در آنسوی رودخانه مرزی ارس قابل مشاهده است و در ۲۴ ساعت گذشته صدای انفجار گلوله‌های جنگی در منطقه قطع نشده است.

بنا به گزارش منابع ساکن در روستا‌های مرزی منطقه، درگیری بین دو طرف در عمق خاک آذربایجان جریان دارد و صدای شلیک سلاح‌های سنگین به طور مستمر شنیده شده و دود ناشی از اصابت این سلاح‌ها از روستا‌های مرزی با چشم غیرمسلح قابل مشاهده است.

به گزارش ایرنا، بنا به اعلام علی امیری‌راد فرماندار شهرستان خداآفرین، امروز در جریان درگیری نیرو‌های ارمنستان و آذربایجان ۱۰ راکت جنگی به روستا‌های قلی بیگلو و کدخدالو در این شهرستان اصابت کرده است.

بنا به گفته منابع محلی، یک پیرزن در اثر شلیک گلوله جنگی در روستای قلی بیگلوی خداآفرین زخمی و تعدادی از دام اهالی نیز تلف شده است.

به علت تصرف مناطق نزدیک به مرز توسط نیرو‌های جمهوری آذربایجان، درگیری به مناطقی دورتر از مرز شهرستان اصلاندوز مغان در شمال استان اردبیل در آنسوی ارس کشیده شده و مناطق مرزی این شهرستان در وضعیت امنیت، ثبات و آرامش قرار دارد.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قره باغ ، آذربایجان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان