تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۳۰ مهر ۱۳۹۹
رویداد‌۲۴ گزارش می‌دهد؛

سایه بایدن بر سر آراء ترامپ/ در ایالت‌های سرنوشت ساز انتخابات آمریکا چه کسی پیشتاز است؟

رقابت میان جو بایدن و دونالد ترامپ در ایالت‌های کلیدی و سرنوشت ساز آمریکا شانه به شانه یکدیگر ادامه دارد. این در حالی است که نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که در اغلب ایالت‌های که از رای کالج الکتورال بالایی برخوردار هستند و در انتخابات ۲۰۱۶ به ترامپ رای داده بودند، اکنون بایدن پیشتاز است.
انتخابات آمریکا
رویداد۲۴ تلاش نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر روی ایالت‌های کلیدی متمرکز شده است. رای گیری در آمریکا غیرمستقیم و از طریق کالج الکترال است و به همین خاطر اهمیت دارد که اقبال ایالت های مهم به سمت نامزد جمهوری خواهان باشد و یا دموکرات‌ها. انتخابات آمریکا سوم نوامبر، سیزدهم آبان ماه برگزار خواهد شد.
 
ایالات متحده آمریکا ۵۰ ایالت دارد که تنها تعداد انگشت شماری از آن‌ها در تعیین سرنوشت انتخابات‌ها نقش آفرینی می‌کنند. از آنجایی که بیشتر ایالت‌ها رویکرد‌های تند محافظه کارانه یا لیبرالی دارند، دونالد ترامپ و رقیب دموکراتش جو بایدن در دو هفته باقیمانده تا انتخابات باید وقت خود را برای قانع کردن ایالت‌هایی صرف کنند که به ایالت‌های خاکستری معروفند. هیلاری کلینتون در انتخابات پیشین، علی رغم کسب آراء بیشتر در مقابل ترامپ اما انتخابات را به دلیل عدم کسب اکثریت آرا در کالج الکترال از دست داد. اشتباهی که جو بایدن تلاش می کند آن را تکرار نکند.

دراین گزارش وضعیت ۹ ایالت تعیین کننده رییس جمهور آمریکا را در نظرسنجی‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.
 
بایدن یا ترامپ/ در ایالات سرنوشت ساز انتخابات آمریکا چه کسی پیشرو است؟

بایدن در میشیگان پیشتاز است

میشیگان از جمله ایالت های مهم و سرنوشت ساز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است که ۱۶ رای الکتورال دارد. رای مردم این ایالت در انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی به ترامپ بود و اکنون بایدن در صدر نظرسنجی ها قرار دارد.

به گزارش سی ان ان‌ نه هیلاری کلینتون و نه هیچ‌کس دیگری در انتخابات ۲۰۱۶ ، انتظار پیروزی خیره کننده ترامپ در میشیگان را نداشتند. انتخابات قبلی میشیگان در واقع لحظه تعیین کننده‌ای برای طبقه کارگر سفید پوستی بود که به واسطه جهانی شدن به حاشیه رانده شده بودند.

نتیجه نظرسنجی‌های سایت فایو فیفتی ایت (یکی از نهاد‌هایی که نتایج نظرسنجی‌های عمومی را به طور خلاصه ارائه می‌کند) نشان می‌دهد اکنون و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بایدن با ۵۱ درصد از رقیب خود در این ایالت جلوتر است.
 
بایدن یا ترامپ/ در ایالات سرنوشت ساز انتخابات آمریکا چه کسی پیشرو است؟

 

ویسکانسین، بایدن همچنان پیشتاز

 
در ایالت ویسکانسین، به عنوان یکی دیگر از ایالت‌های کلیدی آمریکا نیز اکنون بایدن پیشتاز است. این ایالت ۱۰ رای الکتورال دارد و از این جهت اهمیت ویژه‌ای در تعیین سرنوشت انتخابات آمریکا دارد. در انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی رای این ایالت به نام ترامپ زده شد. اکنون بایدن در صدر نظرسنجی های این ایالت قرار دارد.
 
به گزارش سی ان ان دیگر ایالتی که دموکرات‌ها در ۲۰۱۶ از نتایج آن متعجب شدند ایالت ویسکانسین بود، اما درست مانند میشیگان، مردم این ایالت نیز از تجارت آزاد مورد حمایت دموکرات‌ها که به تضعیف اتحادیه‌های کارگری منجر شده بود خسته بودند. ترامپ در این انتخابات در مناطق روستایی از بایدن جلوتر است، اما انتظار می‌رود بایدن در میلواکی پیروزی چشم گیری کسب کند.

بر اساس امار فایو ترتی ایت، بایدن در این ایالت نیز رای ۵۱ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی را به خود اختصاص داده است.
بایدن یا ترامپ/ در ایالات سرنوشت ساز انتخابات آمریکا چه کسی پیشرو است؟

آیوا و رقابت شانه به شانه ترامپ و بایدن

 
ایالت آیووا نیز ۶ رای الکتورال در اختیار دارد. در انتخابات سال ۲۰۱۶ این ایالت به ترامپ رای داد و اکنون نظرسنجی‌ها در آن تقریبا ۵۰-۵۰ است و بایدن و ترامپ در این ایالت شانه به شانه یکدیگر پیش می روند.

به گزارش سی ان ان ترامپ میلیارد‌ها دلار به کشاورزان این ایالت کمک کرده است، اما همچنان مردم این ایالت حس می‌کنند که در جنگ تجاری ترامپ و چین دچار خسارت شده‌اند. با شیوع کرونا نیز وضعیت این ایالت وخیم شده و باید در نظر داشت که ترامپ در وخامت اوضاع نقش داشته است.

نتایج فایو ترتی ایت نشان می‌دهد تقریبا رای دو کاندیدا در ایالت آیوا با هم یکی است.
 
بایدن یا ترامپ/ در ایالات سرنوشت ساز انتخابات آمریکا چه کسی پیشرو است؟

اوهایو، نظرسنجی‌ها تقریبا ۵۰-۵۰ است

 
ایالت اوهایو ۱۸ رای الکتورال در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارد. این ایالت در ۲۰۱۶ به ترامپ رای داد و اکنون نظرسنجی‌ها برای بایدن و ترامپ در این ایالت تقریبا ۵۰-۵۰ است.

به گزارش سی ان ان باراک اوباما دو بار در این ایالت پیروز شده است، اما در انتخابات گذشته این ایالت به سمت جمهوری خواهان چرخش داشته است. حمایت رای دهندگان طبقه کارگر سفید پوست و رای دهندگان مسن از یایدن می‌تواند شانس او را در این ایالت بالا ببرد. هیچ جمهوری خواهی تا کنون نبوده که رای این ایالت را از دست داده باشد و باز هم به ریاست جمهوری رسیده باشد. در نتیجه اگر ترامپ در این ایالت شکست بخورد احتمالا پیروزی نهایی با بایدن خواهد بود.

نتایج نظرسنجی وبسایت فایو ترتی ایت نشان می‌دهد بایدن با اختلاف کمی از ترامپ عقب افتاده، اما میانگین نظرسنجی‌ها تقریبا ۵۰-۵۰ است.
بایدن یا ترامپ/ در ایالات سرنوشت ساز انتخابات آمریکا چه کسی پیشرو است؟

پنسیلوانیا و پیشتازی بایدن

پنسیلوانیا ۲۰ رای الکتورال دارد و از این جهت یکی از مهمترین ایالت ها در تعیین سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به شمار می رود. این ایالت در ۲۰۱۶ به ترامپ رای داد و اکنون بایدن در صدر نظرسنجی هاست.

بر اساس گزارش سی ان ان نقش پنسیلوانیا در تعیین سرنوشت انتخابات مهم است. پیروزی ترامپ در سال ۲۰۱۶ در ایالت پنسیلوانیا به ۶ دوره پیروزی دموکرات‌ها در این ایالت کلیدی پایان داد. نکته کلیدی برای بایدن به دست آوردن یک حاشیه امن مناسب در فیلادلفیا، پیتزبورگ و حومه آن‌ها ست. این در حالی است که ترامپ در میان مخافظه کاران، جمعیت روستایی و شهر‌های کوچکی نظیر اسکرنتون (شهر محل تولد بایدن) نفوذ دارد.

نتایج فایو ترتی ایت نشان میدهد بایدن با ۴۹ درصد در برابر ۴۵ درصد رای ترامپ، در نظرسنجی‌ها از رقیب خود پیش افتاده است.
 
بایدن یا ترامپ/ در ایالات سرنوشت ساز انتخابات آمریکا چه کسی پیشرو است؟
 
کارولینای شمالی و ادامه شانه به شانه رقابت‌ها
 
 
در کارولینای شمالی که ۱۵ رای الکتورال دارد اکنون نظرسنجی ها تقریبا ۵۰-۵۰ است. در ۲۰۱۶ به ترامپ رای دادند.
 
به گزارش سی ان ان این ایالت در انتخابات ۲۰۰۸ اوباما، از یک ایالت صرفا جمهوری خواه به یک ایالت خاکستری تبدیل شد و به اوباما رای داد. درست مانند ویرجینیا، حمایت از دموکرت‌ها در این ایالت تقویت شده است. رای دهندگان آفریقایی تبار و حاشیه نشین ها، تحصیل کرده ها، و رای دهندگان از قومیت‌های مختلف به واسطه دانشگاه‌ها و مراکز بهداشتی در این ایالت جمع شده اند. این یکی از اهمان ایاات‌هایی است که به نظر می‌رسد جمعیت ساکت قابل توجهی داشته باشد که ممکن است در نهایت رای شان به سبد ترامپ ریخته شود.
 
نتایج فایو ترتی ایت نشان میدهد تا این لحظه بایدن با اختلاف کمی جلوتر است، اما میانگین نظرسنجی‌ها تقریبا برابر است.

بایدن یا ترامپ/ در ایالات سرنوشت ساز انتخابات آمریکا چه کسی پیشرو است؟جرجیا، نظرسنجی‌ها تقریبا ۵۰-۵۰ است


جرجیا دارای ۱۶ رای الکتورال است که در ۲۰۱۶ به ترامپ رای داده بود. نظرسنجی‌ها در این ایالت تقریبا ۵۰-۵۰ است. به گزارش سی ان ان افزایش جمعیت طبقه متوسط سیاه پوست و حاشیه نشین در این ایالت شانس ترامپ را برای پیروزی کاهش داده است.

نتایج فایو ترتی ایت از رقابت نزدیک دو کاندیدا در این ایالت خبر می‌دهد.
 
بایدن یا ترامپ/ در ایالات سرنوشت ساز انتخابات آمریکا چه کسی پیشرو است؟آریزونا، بایدن در صدر نظرسنجی ها
 
 
آریزونا ۱۱ رای الکتورال دارد که در ۲۰۱۶ به ترامپ رای داده بود. بایدن اکنون در صدر نظرسنجی های این ایالت قرار دارد.
دیگر ایالتی که رد سال‌های اخیر تغییرات دموگرافیکی را تجربه کرده که شانس دموکرات‌ها در آن بالاتر رفته ایالت آریزوناست. این ایالت در واقع محل تولد بری گلد واتر پدر محافظه کاری مدرن آمریکاست، اما دموکرات‌ها بر این باورند که جریان غالب در این ایالت عوض شده است.

نتایج فایو ترتی ایت از پیشروی نسبتا قاطع بایدن در نظر سنجی‌ها خبر می‌دهد. بایدن با ۵۳ درصد از رقیب خود با ۴۵ درصد پیشی گرفته است.
 

بایدن یا ترامپ/ در ایالات سرنوشت ساز انتخابات آمریکا چه کسی پیشرو است؟
فلوریدا و ادامه تلاش بایدن و ترامپ

 

فلوریدا ۲۹ رای الکتورال دارد و از این جهت برگزاری انتخابات در این ایالت اهمیت بسیار زیادی دارد. این ایالت در ۲۰۱۶ به ترامپ رای داد و اکنون نظرسنجی‌ها تقریبا ۵۰-۵۰ است.
این ایالت از همه ایالات خاکستری در آمیکا اهمیت بیشتری دارد. فلوریدا در واقع در مرکز اختلاف نظر بین کاندیدا‌ها در سال ۲۰۰۰ بود که در نهایت دیوان عالی کشور به نفع جرج بوش در ان را داده و بوش را رییس جمهور اعلام کرد. فلوریدا در حال حاضر مرکز جمعیت نا امیدی از بازنشستگان است که از ترامپ راضی نیستند.
 
با مهاجرت کوبایی‌ها و ونزوئلاییایی ها، فرهنگ هیسپانیک نیز در اطراف میامی بسط پیدا کرده و رای این افراد نیز به سبد ترامپ ریخته نخواهد شد. اما نظر سنجی‌ها در این ایالت به شدت نزدیک است و هنوز معلوم نیست کدام کاندیدا قرارا است رای مردم این ایالت را به خود جلب کند.
 
وبسایت فایو ترتی ایت نتیجه نظر سنجی را تقریبا برابر اعلام کرده است.
 
بایدن یا ترامپ/ در ایالات سرنوشت ساز انتخابات آمریکا چه کسی پیشرو است؟
نظرات شما
پیشخوان