تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۱۱ تير ۱۳۹۵
احمد یاقوتی، قائم مقام فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴:

برای حل بخشی از مشکلات ورزشکاران باید هدیه و پاداش دهیم

هرچه به المپیک ریو نزدیک می‌شویم شور و هیجان در رشته‌های مختلف برای گرفتن سهمیه به اوج خودش می‌رسد. کاروان ورزشی ایران هم به دنبال آنست که هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی در این رخداد بزرگ ورزشی قوی ظاهر شود.
رویداد۲۴- هرچه به المپیک ریو نزدیک می‌شویم شور و هیجان در رشته‌های مختلف برای گرفتن سهمیه به اوج خودش می‌رسد. کاروان ورزشی ایران هم به دنبال آنست که هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی در این رخداد بزرگ ورزشی قوی ظاهر شود. در همین رابطه به گفت‌و‌گو با احمد یاقوتی، قائم مقام فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو پرداختیم و اوضاع و احوال این روزهای فدراسیون را جویا شدیم.

*هم اکنون تیم بزرگسالان شنا کشورمان برای گرفتن سهمیه المپیک در مجارستان حاضر است. بفرمایید چند ورزشکار در این مسابقات داریم و چقدر به گرفتن سهمیه توسط این شناگران امیدوار هستید؟
۴ شناگر از ایران در مسابقات مجارستان حضور دارند. به تیم ملی شنا و گرفتن سهمیه خیلی امیدواریم هرچند کار خیلی سخت است و مخصوصا اینکه رکورد‌ها به هم نزدیک است. امیدوارم روز مسابقه روز شناگران ما باشد تا بتوانند در کسب سهمیه المپیک ریو موفق شوند. فدراسیون هر کاری که می‌توانسته برای ورزشکاران انجام داده و حالا منتظر نتیجه هستیم.

*تیم ملی جوانان شنا هم کمتر از یک ماه دیگر باید در مسابقات قهرمانی آسیا در اندونزی حاضر شود، وضعیت این تیم به چه صورت است؟
تیم ملی جوانان شنا، صبح و بعد از ظهر در حال تمرین کردن است. خوشبختانه هر وقت تیم را اعزام کردیم مقام دوم یا سوم را کسب کرده است. امیدواریم این روال در این دوره هم ادامه پیدا کند.

*شما در جایی گفتید که باید به ورزشکاران هدیه و پاداش دهند تا بخشی از مشکلات آن‌ها حل شود. لطفا در این باره بیشتر توضیح دهید؟
به طور مثال همین فدراسیون خود ما به قدری بودجه‌اش کم است که نمی‌توانیم خیلی به ورزشکاران رسیدگی کنیم همین که آن‌ها را به مسابقات اعزام کنیم هنر کردیم. دادن هدیه و پاداش به ورزشکاران باید در سطح بالا‌تر انجام شود. در این رابطه بیشتر نگاه‌ها به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است.

*از مربی صربستانی تیم ملی واترپلو راضی هستید؟
بله ایشان فرد باتجربه‌ای است و ۲ دوره طلای المپیک آورده و در یک دوره هم بهترین بازیکن المپیک شده بود. ما باید بتوانیم همه امکانات را برای این مربی باتجربه آماده کنیم. متاسفانه ما در آماده سازی برخی شرایط مشکل داریم که باید تلاش کنیم تا کمبود‌ها برطرف شود.

*پیش بینی شما از مسابقات واترپلو قهرمانی آسیا در توکیو چیست؟
پیش بینی من بر این است که در یکی دو سال آینده تیم ما جزو ۴ تیم بر‌تر آسیا می‌شود هرچند تصور می‌کنم در همین مسابقات پیشرو هم جزو ۴ تیم خواهیم بود.

*به طور خاصی به سمت جوانگرایی در تیم ملی واترپلو رفتید، دلیل این کار را چه می‌دانید؟
چند نفر از بازیکنان تیم ملی سنشان بالای ۳۵ سال رفت و تعدادی از آن‌ها خودشان را بازنشسته کردند برای همین ما باید به سمت جوانگرایی گام برمی داشتیم. همچنین باید سعی کنیم تا تیمی با پشتوانه داشته باشیم.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان