تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۱۰ تير ۱۳۹۵
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی؛

هر دانشجو و جوانان تحصیل کرده یک چاه نفت با ارزش است

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی دانشگاه را کلینیک درمانی صنعت دانست.
رویداد۲۴- سید حسن حسینی ظهر امروز 10 تیرماه در مراسم افتتاحیه نخستین باشگاه دانشگاهی خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی که در محل دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی برگزار شد، عنوان کرد: متاسفانه زمانی که در صنعت با مشکل مواجه می‌شویم از دانشگاه کمک نمی‌گیریم، درحالی که دانشگاه می‌تواند بهترین محیط برای رفع مشکل باشد.

وی دانشجویان را معادل چاه‌های نفتی دانست و گفت: هر یک از دانشجویان و جوانان تحصیل کرده مانند یک چاه نفت با ارزش هستند و باید از آن‌ها در فعالیت‌های مختلف کمک گرفت.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از افزایش بیکاری جوانان طی چند سال آینده خبرداد  و اظهار کرد: مسئولین دانشجویان فارغ التحصیل را یک تهدید درنظر می‌گیرند که نگرانی بی‌جایی نیست، زیرا برای آن‌ها نه تنها آموزش‌های لازم برای ورود به بازار کار وجود نداشته، بلکه شغلی نیز ایجاد نشده است.

وی جوانان را سرمایه ملی خواند و اظهار کرد: امروزه دیگر در دانشگاه‌، سرمایه‌ها کاربردی نداشته و نگرش‌هاست که کارآمد بوده و موجبات ایجاد توسعه کشور را فراهم می‌آورد.

حسینی با بیان اینکه هر کاری نیازمند زیرساخت‌های مخصوص به خود است، تصریح کرد: دانشگاه به منزله‌ی عبادتگاه بوده و هرچه انسان در زندگی دارد، محصول آن است.

وی تعطیلی کارخانجات را عدم به‌روزرسانی تکنولوژی و ارتباط آن با صنعت دانست و اظهار کرد: تنها بخشی که از دانشگاه‌ها در ایران استفاده بهینه می‌شود، حوزه پزشکی است و در قسمت‌های دیگر دانشگاه نتوانسته به خوبی عمل کند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: باشگاه دانشگاهی خانه صنعت، معدن و تجارت با همراهی دانشجویان افتتاح شده و باید به صورت جدی پیگیری شود تا طی سال آینده در چنین روزی شاهد تجاری سازی چندین پایان نامه دانشجویی باشیم.

وی با بیان اینکه به عنوان جامعه صنعتی انتظار حمایت‌های بیشتری را از دانشگاه‌ها داریم، تاکید کرد: بخش صنعت تمام امکانات لازم را در اختیار دانشگاه قرار می‌دهد تا بتوانیم این حرکت موثر که برای اولین بار در کشور به وجود آمده را‌ ادامه دهیم و از دانشجویان و اساتید بهره‌مند شویم.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان