تاریخ انتشار: ۱۸:۰۷ - ۱۳ آبان ۱۳۹۹
قاسم جان بابایی:

دارو‌های بیماران کرونایی فراهم است/ عفونت از داخل جامعه به خانه‌ها رفته است

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همه دارو‌های مورد نیاز بیماران کرونایی فراهم است.

داروی بیماران کروناییرویداد۲۴ معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید براینکه همه داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی فراهم است، گفت: کادر درمانی کشور با استفاده از تجربه ۹ ماه گذشته، بیماران مبتلا به کووید - ۱۹ را درمان و از آنها به خوبی مراقبت می کنند.

وعده رفع کمبود‌های کمک تنفسی در روز‌های آینده

قاسم جان بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به روند تصاعدی بستری بیماران در بیمارستان امام جعفرصادق (ع)، گفت: ظرف دو سه روز آینده بخش زیادی از کمبود‌های کمک تنفسی بیمارستان میبد تامین خواهد شد.

او افزود: در حال حاضر بیش از یکصد بیمار در بیمارستان میبد بستری است و متاسفانه با توجه به جمعیت میبد روند ابتلا و بستری بسیار بالا است.

جان بابایی اظهار داشت: خوشبختانه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در میبد قابل قبول است و تمام دارو‌های مورد نیاز بیماران کرونایی در بیمارستان یافت می‌شود.


بیشتر بخوانید: وزارت بهداشت: انتقال تصاعدی کرونا در فضا‌های سربسته و فاقد تهویه مناسب


این مقام مسئول بیان کرد: متاسفانه عفونت از داخل جامعه به خانه‌ها رفته و در اکثر استان‌ها روند ابتلا به کرونا روبه افزایش است از این رو هرفردی که علائم تب، سردرد، سرفه، بی حالی و درد عضلانی دارد باید آن را به حساب کرونا گذاشته و خود را از دیگران جدا و تست کرونا انجام دهد.

جان بابایی خاطرنشان کرد: فعلا هرنوع قضاوت و پیش بینی مبنی بر کنترل و نابودی کرونا زود است و با تمهیداتی که وزارت بهداشت گذاشته باید تست‌ها را بالا برد و ارزیابی وسیعی از آلودگی جامعه را به دست آورد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان