تاریخ انتشار: ۲۲:۱۹ - ۱۳ آبان ۱۳۹۹
کارشناس هواشناسی:

بارش باران و وزش باد در برخی مناطق کشور/ بارش برف در اردبیل در پایان هفته

ضیائیان گفت:تا پایان هفته در شمال غرب کشور،بارش باران پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات آذربایجان غربی و اردبیل بارش برف دور از انتظار نیست.

بارش باران در روزهای آیندهرویداد۲۴ صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی، با بیان اینکه امشب در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل رگبار پراکنده باران ، گاهی وزش باد رخ می دهد، گفت: در استان های کردستان، زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

او ادامه داد: روز چهارشنبه در شمال غرب کشور، ارتفاعات زاگرس شمالی و در گیلان و مازندران بارش پراکنده باران و گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: روز پنجشنبه با گذر سامانه بارشی از شمال غرب کشور در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان و کرمانشاه بارش باران گاهی رعد وبرق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

ضیائیان با تاکید بر اینکه در ارتفاعات آذربایجان غربی و اردبیل بارش برف دور از انتظار نیست افزود: روز جمعه در شمال غرب کشور بارش باران و وزش باد ادامه خواهد داشت.

او افزود: با نفوذ جریان های جنوبی به غرب کشور در استان های ایلام، کرمانشاه و کردستان بارش باران گاهی رعد وبرق و وزش باد پیش بینی می شود.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه روز شنبه گستره فعالیت این سامانه مناطقی از خوزستان ، لرستان ، همدان و دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز، تهران را در بر خواهد گرفت افزود: به تدریج با نفوذ جریان های سرد به سواحل غربی خزر بارش در استان های گیلان و مازندران آغاز می شود.

ضیائیان با بیان اینکه روز شنبه دریای خزر مواج می شود افزود: کاهش دمای ۳ تا ۵ درجه ای برای غرب سواحل خزر رخ خواهد داد و در ارتفاعات البرز مرکزی و برخی مناطق شمال غرب کشور بارش برف انتظار می رود.


بیشتر بخوانید: بارش‌ پراکنده باران در نوار شمالی کشور تا پایان هفته


این کارشناس هواشناسی درباره وضعیت آب وهوای تهران هم گفت: فردا آسمان تهران کمی ابری تا نیمه ابری در برخی از ساعات همراه با غبار محلی است. بیشترین دمای هوا به ۲۴ درجه و کمترین آن به ۱۲ درجه خواهد رسید.

طبق اعلام سازمان هواشناسی در شمال غرب کشور و سواحل غربی دریای خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می شود. همچنین افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت انتظار می رود و هشدار درباره کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس در تهران، اصفهان و مشهد صادر شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان