تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۱۰ تير ۱۳۹۵

سال گذشته 52 باند قاچاق در استان کردستان متلاشی شد

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: سال گذشته 52 باند قاچاق در استان کردستان متلاشی شد.
رویداد۲۴ - دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: سال گذشته 52 باند قاچاق در استان کردستان متلاشی شد.

رضا میرزایی، روز پنج شنبه(10 تیر) در نشستی خبری در جمع اصحاب رسانه‌ استان کردستان، اظهار کرد: 14 سال از زمان تاسیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌گذرد که در سال‌های اولیه به دلیل عدم ثبات مدیریتی فعالیت‌های آنچنانی صورت نگرفت اما طی دو، سه سال اخیر که قانون مبارزه با قاچاق به تصویب رسید، در استان‌ها نیز کمیسیون مبارزه با قاچاق شکل گرفت و 10 استان به عنوان استان‌های هدف‌دار و اولویت دار انتخاب شدند.

وی افزود: استان کردستان یکی از استان‌های ویژه است که کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در آن تشکیل شد و  11 کارگروه را در این راستا در استان فعال کردیم.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان عنوان کرد: کارگروه‌ها بازوان اجرایی کمیسیون هستند که مسئولیت کارگروه‌ها به دستگا‌ه‌ها واگذار شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال 94 یک برنامه جامع را متناسب با شرایط استان، به صورت بومی سازی تهیه کردیم، عنوان کرد: در سال گذشته دو رویکرد اساسی را دنبال کردیم که نرمش با خرده فروش‌ها و برخورد جدی با دانه درشت‌ها، باندها و شبکه‌های قاچاق بود.

میرزایی بیان کرد: در سال 94 مشکلات را بررسی و احصا کردیم که مشخص شد بیشترین محموله‌های قاچاق از طریق جاسازی در کامیون‌های انرژی و حمل سوخت صورت می‌گرفت.

وی تقویت سیستم ایکس‌ری را یکی دیگر از اقدامات سال گذشته برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر روزانه 100 دستگاه کامیون از سیستم ایکس‌ری در مرزها عبور می‌کنند که سهم قابل توجهی در کاهش آمار قاچاق داشته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان به کشفیات مشروبات الکلی نیز اشاره و اظهار کرد: آمار کشفیات مشروبات الکلی در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پیشگیری و اطلاع رسانی در اولویت برنامه‌های این کمیسیون قرار دارد، ذکر کرد: در سال گذشته براساس سیاست ستاد مرکزی، 70 درصد از اقدامات ما پیشگیرانه و 30 درصد آن مقابله‌ای و سخت افزارانه بود.

میرزایی میزان ارزش ریالی کشفیات قاچاق در استان را در سال 94، بالغ بر 798 میلیارد و 448 میلیون و  837 هزار ریال عنوان کرد که در این راستا نیز بیش از پنج هزار نفر متهم، دستگیر شده‌اند.

وی شناسایی و متلاشی کردن 52 باند قاچاق را در استان از جمله دیگر اقدامات سال گذشته عنوان کرد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان همچنین به اقدامات صورت گرفته در سه ماهه نخست سال جاری نیز اشاره و عنوان کرد: در این مدت 10 هزار و 971 دستگاه تجهیزات ماهواره، هشت هزار و 599 دستگاه لوازم صوتی تصویری، یک میلیون و 437 هزار و 994 قلم دارو، 316 هزار و 758 لیتر سوخت و بالغ بر 28 میلیون نخ سیگار قاچاق در استان کشف شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مدت مذکور، 24 هزار و 846 متر پارچه، 781 دستگاه لوازم خانگی، 62 تُن برنج، پنج هزار و 516 کیلوگرم چای، 200 هزار و 225 ثوب البسه، 333 هزار و 562 قلم مواد آرایشی بهداشتی، یک هزار و 928 قطعه لوازم یدکی خودرو و 2 هزار و 197 راس دام از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.


منبع: ایسنا
برچسب ها: کردستان ، نشست خبری
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان