تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۱۴ آبان ۱۳۹۹

بازگشت معترضان به خیابان‌های آمریکا

شامگاه انتخابات آمریکا در حالیکه نگرانی‌هایی از بروز تنش و خشونت مطرح شده بود، معترضان به نابرابری نژادی در این کشور به خیابان‌ها آمدند.
اعتراضات امریکا
رویداد۲۴ در این راهپیمایی که در پورتلند شکل گرفته، تاکنون خشونتی از آن مخابره نشده است، به صورت مسالمت‌آمیز برگزار شد و خواسته اصلی آن‌ها تداوم مطالبه‌ای است که از بهار امسال و پس از مرگ جورج فلوید آغاز شد.

جورج فلوید ۴۶ ساله، سیاهپوستی بود که در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا پس از آنکه پلیس سفید پوست به مدت ۹ دقیقه زانوی خود را بر گردن او نهاده بود و او فریاد می‌زد که نمی‌توانم نفس بکشم، جان باخت.

فیلم این خشونت علیه شهروند سیاهپوست به سرعت در کل آمریکا گسترش یافت و موج بزرگی از اعتراض‌ها را برانگیخت که همچنان ادامه دارد، هرچند که کمی از شدت ابتدایی آن کاسته شده است.

هدف از این راهپیمایی انتخابات نبود و هیچ شعاری درباره حمایت از جو بایدن یا دونالد ترامپ شنیده نشد.

در این راهپیمایی شعار‌هایی علیه جداسازی کودکان مهاجر در مرز‌ها از خانواده‌هایشان سر داده می‌شد.

گزارش رسانه‌های آمریکایی از آن حکایت دارد که نزدیک به ۵۰۰ کودکی که در قفس‌های مرزی نگهداری می‌شوند، همچنان فاقد خانواده هستند و جست‌وجو‌ها برای یافتن والدینشان بی نتیجه بوده است.

این مساله مورد انتقاد جدی جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در مناظره با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قرار گرفت که بر ساخت دیوار مرزی و ممنوعیت ورود مهاجران تاکید داشت.

یکی از این شعار‌ها این بود که "همه از خانه خارج شوید و به خیابان‌ها بیایید، بدون عدالت، صلحی وجود نخواهد داشت"

همچنین راهپیمایی کنندگان بر شعار اصلی این اعتراض‌ها یعنی "زندگی سیاهان مهم است" تاکید داشتند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان