تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۱۵ آبان ۱۳۹۹

انتخابات کنگره آمریکا؛ برتری دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان افزایش یافت

تازه‌ترین آمار‌ها حاکی از رقابت شانه به شانه دموکرات‌ها و جمهوریخواهان در کسب اکثریت کرسی‌های سنا است، اما دموکرات‌ها توانسته‌اند که در رقابت‌های مجلس نمایندگان فاصله خود را از جمهوری‌خواهان بیشتر کنند.
انتخابات کنگره آمریکا
رویداد۲۴ به نقل از فاکس نیوز، آخرین نتایج رقابت نفس‌گیر سنا نشان می‌دهد که سهم هر کدام از دو حزب عمده آمریکا ۴۸ کرسی بوده است.

یک‌سوم کرسی‌های سنا هر دو سال یک‌بار به رأی گذاشته می‌شود و امسال تکلیف ۳۵ کرسی سنا که ۲۳ کرسی آن به جمهوری‌خواهان و ۱۲ کرسی آن به دموکرات‌ها تعلق دارد، مشخص خواهد شد.

از این رو، دموکرات‌ها با ترکیب سنای فعلی تنها به چهار کرسی نیاز دارند تا اکثریت خود را به دست آورند و جمهوری‌خواهان هم برای حفظ برتری خود نباید این چهار کرسی را از دست بدهند.

سنای آمریکا ۱۰۰ کرسی دارد که یکی از آن‌ها به معاون اول رئیس‌جمهوری تعلق می‌گیرد. وی ریاست این نهاد قانون‌گذاری را نیز بر عهده خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: چرا رسانه‌های آمریکا در چندروز گذشته نظرسنجی‌ها را نکوهش می‌کنند؟
بر خلاف سنا، در مجلس نمایندگان فاصله دموکرات‌ها از جمهوری‌خواهان بیشتر شده و به ۱۴ کرسی رسیده است. هم اکنون حزب جمهوری‌خواه ۱۹۰ کرسی و حزب دموکرات ۲۰۴ کرسی مجلس را تصاحب کرده‌اند. کسب حداقل ۲۱۸ کرسی برای در دست داشتن اکثریت لازم است.

تمام ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان آمریکا هر ۲ سال به رأی گذاشته می‌شود.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان