تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۱۵ آبان ۱۳۹۹

انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا؛ دو قطبی شمارش آرا / ترامپ: شمارش آرا را متوقف کنید

همانگونه که پیش بینی می‌شد، جامعه به شدت دو قطبی شده آمریکا در انتظار یک تنش بزرگ پس از انتخابات قرار دارد و در این بین، تحریک‌های شخص ترامپ و اعضای نزدیک به او در شعله‌ور ساختن این آتش بی تاثیر نیستند. او بار‌ها خواستار توقف شمارش آرا در ایالت‌هایی همچون پنسیلوانیا، ویسکانسین و میشیگان شده بود و امروز پنج‌شنبه هم بار دیگر این خواسته خود را مطرح کرد.

درخواست ترامپ برای توقف شمارش آرارویداد۲۴ انتخابات مبهم و پر اضطراب آمریکا در حالی روز دوم پس از پایان را تجربه می‌کند که مساله اصلی در این کشور که دارای موافقان و مخالفان زیادی هم شده، شمارش یا توقف شمردن آرا است.

همانگونه که پیش بینی می‌شد، جامعه به شدت دو قطبی شده آمریکا در انتظار یک تنش بزرگ پس از انتخابات قرار دارد و در این بین، تحریک‌های شخص ترامپ و اعضای نزدیک به او در شعله‌ور ساختن این آتش بی تاثیر نیستند.

او بارها خواستار توقف شمارش آرا در ایالت‌هایی همچون پنسیلوانیا، ویسکانسین و میشیگان شده بود و امروز پنج‌شنبه هم بار دیگر این خواسته خود را مطرح کرد.

ترامپ پنجشنبه در یک پیام کوتاه توئیتری نوشت: شمارش [آرا] را متوقف کنید.

ترامپ پیشتر نیز خواستار توقف شمارش آرا شده و خودش را برنده خوانده بود.

کمپین انتخاباتی ترامپ شب گذشته نیز اعلام کرد که به دادگاه میشیگان برای توقف کردن شمارش آرا در این ایالت کلیدی شکایت کرده است.

ترامپ و اعضای تیم انتخاباتی وی، در اقدامی عجیب خواستار آن هستند که آرا شمارش نشوند در حالیکه معمولا همه دولت‌ها بر حفظ و صیانت از تمام آرای شهروندان خود تاکید دارند.

رئیس جمهوری آمریکا از دیوان عالی هم خواست تا جلوی شمارش آرا را بگیرند و روز پنج شنبه هم بار دیگر خواستار توقف شمارش آرا شد.

با شمارش آرا در پنسیلوانیا، فاصله بایدن با ترامپ کاهش یافته است در حالیکه تا کنون فاصله آرای بایدن با ترامپ رو به کاهش بوده است.

این تحریک‌های کلامی باعث شد تا از همان شامگاه سه‌شنبه و پایان یافتن انتخابات، شهرهایی همچون نیویورک، واشنگتن دی سی، فیلادلفیا و پورتلند شاهد برگزاری راهپیمایی‌هایی در حمایت از تداوم شمارش آرا تا آخرین برگه رای باشند، برخی جاها همچون دیترویت و میشیگان افرادی به محل شمارش آرا هجووم بردند که خواستار متوقف شدن شمارش بودند.

در نیویورک آدمک‌های ترامپ زیر دست و پا له شدند و در برخی موارد هم با پلیس درگیری داشتند.

در مینیاپولیس، شهری که پس از قتل جورج فلوید سیاهپوست در خرداد ماه امسال، شاهد اعتراض شدید علیه نابرابری نژادی بود، معترضان خیابان‌ها را مسدود کردند.

یک گروه دیگر هم در این شهر در اعتراض به پلیس و اصرار به برابری نژادی، ویترین مغازه‌ها را شکستند و در مقابل هم افسران پلیس و نیروهای گارد ملی با آنها درگیر شدند.

در پورتلند صدها نفر گردهم آمدند تا علیه تلاش ترامپ برای متوقف کردن شمارش آرا، شعار سردهند.

در مینیاپولیس معترضین آزادراه را مسدود کردند و باعث دستگیری شدند. در پورتلند ، صدها نفر در کنار آب جمع شدند تا به تلاش مداخلات رئیس جمهور در شمارش آرا اعتراض کنند زیرا

در فونیکس، حدود ۱۵۰ معترض طرفدار ترامپ که برخی از آنها مسلح هم بودند، در خارج از دفتر شمارش آرا جمع شدند و خواستار متوقف کردن شمارش بودند.

هنوز شمارش آرا در چهار ایالت پنسیلوانیا، کارولینای شمالی، جورجیا و نوادا ادامه دارد و در آلاسکا اگرچه شرایط به نفع ترامپ در حال گذر است، اما هنوز آمار آن قطعی نیست.


بیشتر بخوانید: مسکو: بایدن شاید به برجام باز گردد، اما فشار‌های تحریم از دوش ایران برداشته نخواهد شد


در آخرین اطلاعاتی که شبکه خبری فاکس نیوز ارگان حامی دونالد ترامپ منتشر کرده است، بایدن ۲۶۴ رای الکترال و ترامپ ۲۱۴ رای را از آن خود کرده است.

برخی بر آرای ایالت آریزونا تشکیک وارد می‌کنند و ترامپ و فرزندان او در تماس با مقامات فاکس نیوز خواستار بازگرداندن نتیجه آریزونا شده‌اند، اما فاکس نیوز تا این لحظه، همچنان این ایالت را آبی نگه داشته است.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان