تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۱۸ آبان ۱۳۹۹

گرد مولر; دومین گلزن برتر جهان

گرد مولر بازیکن فوتبال آلمانی در سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۷۲ لقب بهترین گلزن اروپا را از آن خود کرد. در سال ۱۹۷۰ از طرف کارشناسان فوتبال به عنوان بهترین بازیکن اروپا انتخاب شد. مولر دو بار نیز به عنوان بهترین بازیکن آلمان انتخاب شد.

گرد مولر; دومین گلزن برتر جهان

رویداد ۲۴ گرد مولر ملقب به مولر افسانه‌ای که روز ۳ نوامبر ۱۹۴۵ در نوردلینگن بدنیا آمد بازیکن فوتبال آلمانی است.

مولر در هشت سال بازی در تیم ملی فوتبال آلمان مجموعاً ۶۲ بازی برای این تیم انجام داد و ۶۸ گل به ثمر رسانید؛ به‌طور میانگین بیش از یک گل در هر بازی. وی یکی از بهترین گلزنان تاریخ فوتبال جهان است. آمار نشان می‌دهد گرد مولر بالاتر از پله و بعد از جوزف بیکان با ۱۴۶۱ گل دومین گلزن برتر جهان است.
او دوران حرفه‌ای ورزشی خود را با تیم شهرش آغاز کرد. تنها پس از سه سال عضویت در تیم پایه نوردلینگن زادگاهش به تیم اصلی راه یافت و با آمار گلزنی ۵۱ گل در ۳۲ بازی موجبات حضورش در بایرن مونیخ فراهم شد.
در سال ۱۹۶۴ هنگامی که ۱۹ سال داشت به تیم بایرن مونیخ که در آن زمان در دسته دوم بازی می‌کرد، پیوست. در سال،۱۹۶۵ مثلث بکن باوئر، سپ مایر و گرد مولر که بعد‌ها بایرن را به تیم اول جهان تبدیل کرد، این تیم را به دسته اول بوندس لیگا هدایت کرد. مولر به همراه بایرن ۴ قهرمانی آلمان، ۴ قهرمانی جام حذفی آلمان و ۳ قهرمانی اروپا را به دست آورد. او ۷ بار به عنوان گلزن برتر بوندس لیگا انتخاب شد. همچنین از فصل ۶۵–۱۹۶۴ تا فصل ۷۸–۱۹۷۷ همواره برترین گلزن بایرن مونیخ بود.
در فصل ۷۲–۷۱ برای این تیم ۴۰ گل زد که تاکنون کسی به این رکورد نرسیده‌است. به این افتخارات باید قهرمانی در جام برندگان جام اروپا و جام باشگاه‌های جهان را افزود. همچنین در سال ۱۹۷۰ به عنوان اولین آلمانی جایزه بهترین بازیکن اروپا را به خود اختصاص داد.
مولر در سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۷۲ لقب بهترین گلزن اروپا را از آن خود کرد. وی همچنین در سال ۱۹۷۰ از طرف کارشناسان فوتبال به عنوان بهترین بازیکن اروپا انتخاب شد. مولر دو بار نیز به عنوان بهترین بازیکن آلمان انتخاب شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان