تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۲۰ آبان ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۳ نظر

اقدام مشکوک ترامپ!/ سایه سنگین جنگ با ایران

هیچ بعید نیست ترامپ در این دو ماه پایانی دوره‌اش دست به اقدامات خطرناکی بزند، روزنامه نیویورک تایمز نیز در شماره امروز خود نوشت: ترامپ بعید نیست قصد انجام حملاتی علیه ایران و یا دیگر دشمنان آمریکا را در روزهای آخر دولت خود داشته باشد.

جنگ ایران و آمریکا

رویداد۲۴ صابر گل عنبری، کارشناس ارشد مسائل بین الملل: دونالد ترامپ، مارک اسپر وزیر دفاع خود را برکنار و کریستوفر میلر رئیس مرکز مبارزه با تروریسم را جایگزین وی کرد. میلر از همفکران نزدیک ترامپ است و با وجود پیشینه نظامی، اما همچون وزیر دفاع برکنار شده از استقلال و قدرت شخصیتی کافی در مواجهه با ترامپ برخوردار نیست.

ترامپ و اسپر مدت‌هاست با هم اختلاف نظر دارند و اسپر با وجود سابقه دوستی با پومپئو اما سازگاری و همسویی کاملی با ترامپ و حلقه نزدیک به وی نداشت؛ اما به نظرم این اختلافات پیشین تنها دلیل برکناری وزیر دفاع آمریکا نیست؛ هر چند ترامپ این روزها به شدت عصبانی است و همین عصبانیت احتمالا او را بیشتر به صرافت تسویه حساب با شخصیت‌های ناسازگار در کابینه در ایام باقیمانده ریاست جمهوری‌اش انداخته است؛ اما این احتمال دور از ذهن نیست که ترامپ با هدف انجام عملیات‌ و یا حملاتی نظامی در منطقه خواسته باشد مهم‌ترین مانع آن در کابینه خود یعنی مارک اسپر را از میان برداشته باشد.


بیشتر بخوانید: از طوفان تحریم‌ها علیه ایران تا تعطیلی سفارت آمریکا در بغداد/ ترامپ در ۷۴ روز باقی مانده چه تصمیماتی می‌گیرد؟


در روزهای قبل هم این گمانه را مطرح کردم که هیچ بعید نیست که ترامپ در این دو ماه پایانی دوره‌اش دست به اقدامات خطرناکی بزند که روزنامه نیویورک تایمز نیز در شماره امروز خود در تایید این مدعا از مقاماتی در پنتاگون نقل قول کرد که ترامپ بعید نیست قصد انجام حملاتی علیه ایران و یا دیگر دشمنان آمریکا را در روزهای آخر دولت خود داشته باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
1
یکی اینو از برق بکشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
1
1
حالا‌دیگر‌ترامپ‌فقط‌می‌تواند‌دم‌خود‌را‌گاز‌بگیرد
آذربایجانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
0
با توجه به مدت زمان باقیمانده از دولت او و مدت زمانیکه برای طراحی و هلی برن نیروها و تجهیزات به منظور جنگ لازمه و مخالفت احتمالی کنگره و سنا میشه براحتی فهمید ترامپ هرگز نمیتونه وارد جنگ با ایران بشه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان