تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
علی ‌صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا، برای جامعه ایرانی روزنه امید ایجاد کرد

علی ‌صوفی گفت‌: ایران در برهه‌ای بسیار مهم قرار دارد و به همین دلیل، لاجرم هم جناح‌های سیاسی و هم دستگاه‌های رسمی باید در فعالیت‌های مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری عقل‌مدار باشند و از رفتارهای احساسی و هیجانی دوری کنند.
پیروزی بایدن
رویداد۲۴ دموکرات‌ها در آمریکا نسبت به جمهوری‌خواهان رویه‌ای تعاملی‌تری در دیپلماسی دارد. به همین دلیل بعد از برنده شدن جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا این امیدواری در محافل سیاسی ایران به وجود آمده است که انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در ایران شاهد حضور جدی‌تر اصلاح‌طلبان باشد.

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در این‌باره اظهار داشت: شکست ترامپ از بایدن این امیدواری را به وجود آورده است که دولت آتی آمریکا نسبت به مساله توافق هسته‌ای نگاهی توام با توافق داشته باشد. این مساله می‌تواند مردم ایران را امیدوار کند که اگر دولتی منطقی روی کار بیاید، می‌توانند انتظار کمرنگ شدن تنازع‌های هسته‌ای را داشته باشند و در نتیجه گرفتاری‌های‌شان روز به روز کمتر شود. شرح این شرایط نشان می‌دهد پیروزی بایدن در آمریکا به مثابه روزنه‌ای است که جامعه ایران را به این راغب می‌کند که نسبت به انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ بی‌تفاوت نباشند.

دبیر کل حزب پیش‌روی اصلاحات در ادامه گفت: به هر حال در خاطر مردم مانده است که دولت احمدی‌نژاد با تندروی و اصرار به افراط و تفریط، چه هزینه‌های گزافی را در مناسبات بین‌المللی تحمیل کرد و مشخصا محمود احمدی‌نژاد چه تنش‌آفرینی‌هایی در سطح جهان داشت. به طوری که می‌توان یاس و ناامیدی موجود در افکار عمومی را نتیجهِ کار‌هایی دانست که از سال ۸۴ تا ۹۲ توسط دولت ایران انجام شد.

بیشتر بخوانید: آناتولی:بایدن می‌تواند برجام را نجات دهد/ کانال گفتگو باید دوباره باز شود
وزیر تعاون دولت اصلاحات همچنین اظهار داشت: با وجود اینکه در دولت دوم حسن روحانی یاس و ناامیدی به وجود آمد و حتی ۲ بار هم اعتراض‌های جدی خیابانی را شاهد بودیم، مردم ایران یادشان می‌آید که دولت آقای اول آقای روحانی چطور در تنش‌زدایی و به ویژه در جلوگیری از اسلام‌هراسی کار‌های مثبت و چه درخششی در مذاکرات ۱+۵ داشت که به برجام منتهی شد. پس ذهنیتی که درباره دولت یازدهم وجود دارد، می‌تواند انگیزه‌ای در مردم ایجاد کند تا بتوانند از طریق توجه به صندوق رای، گزینه مناسبی را به سمت ریاست‌جمهوری برسانند و از این طریق موانع موجود در کشور برداشته شده و آرامش به جامعه بازگردد.

وی توضیح داد: امیدوارم سیستم مدیریتی کشور هم به این تشخیص برسد که کشور در شرایط خطیر به کسی احتیاج دارد که از قابلیت لازم برای توفیق در مذاکرات مهم بین‌المللی بهره‌مند باشد. امیدوارم همه نهاد‌های انتخاباتی شرایط را طوری مدیریت کنند که کاندیدا‌های ۱۴۰۰ کاندیدا‌هایی اصلح باشند. البته «نگرانی بابت غرب‌گرا بودن» باعث می‌شود، چهره‌های شاخص نتوانند مجوز لازم برای حضور در انتخابات به دست بیاورند.

علی صوفی در پایان گفت: ایران در برهه‌ای بسیار مهم قرار دارد و به همین دلیل، لاجرم هم جناح‌های سیاسی و هم دستگاه‌های رسمی باید در فعالیت‌های مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ عقل‌مدار باشند و از رفتار‌های احساسی و هیجانی دوری کنند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
Omid
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
0
شما چقدر ...تشریف دارید
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان