تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹

نیویورک تایمز: مقام‌های ایالت‌های سراسر آمریکا مدرکی از وقوع تقلب انتخاباتی گزارش نکرده‌اند

در حالی که دونالد ترامپ به شکل بی اساسی ادعا کرده که رقابت انتخاباتی که در آن جو بایدن به عنوان پیروز اعلام شد، از او دزدیده شده، مقام‌های مسئول انتخابات در ایالات سراسر آمریکا با ادعای وقوع تقلب گسترده در میان رای دهندگان مخالفت می‌کنند.
تقلب انتخابات آمریکا
رویداد۲۴ روزنامه نیویورک تایمز گزارش کرد، در روز‌های اخیر به سراغ مقام‌های ارشد انتخاباتی در سراسر آمریکا رفته تا از آن‌ها درباره داشتن مدرک یا سوءظن درباره وقوع تقلب انتخاباتی سوال کند. این نشریه در حالی که از دریافت بازخورد از جانب ۴۵ ایالت صحبت کرد، نوشت که هیچ یک از آن‌ها "گزارش وقوع هیچ گونه مسائل عمده در قبال رای گیری نداشتند".

به گزارش هیل، استیو سایمون، وزیر امور داخلی ایالت مینه سوتا به این نشریه گفت، "اطلاعی از وقوع یک مورد که طی آن کسی صحبت از شمارش رای نادرست یا نشمردن رای درست کرده باشد، ندارد".

وی افزود: تقلبی وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: واشنگتن پست: ترامپ حتی نمی‌تواند کودتایی را که به دنبال آن است به درستی سازماندهی کند
یک سخنگوی اسکات شواب، وزیر امور داخله ایالت کانزاس نیز به این نشریه بیان کرد، "این ایالت تجربه هیچگونه مساله سیستماتیک و گسترده در ارتباط با تقلب در میان رای دهندگان، ارعاب، بی نظمی یا برنامه‌های رای گیری را ندارد. "

وی افزود: ما از روندی که انتخابات تا اینجا داشته بسیار راضی هستیم.

دفتر جاسلین بنسون، وزیر داخله ایالت میشیگان هم به نیویورک تایمز بیان کرد، این ایالت که شاهد شکایت دونالد ترامپ برای ممانعت از شمارش آرای غیابی بوده "سند و مدرکی از وقوع تقلب یا فریبکاری در مهندسی انتخابات ندیده است".

این دفتر اظهار کرد: چیزی که ما دیده‌ایم این بود که این انتخابات آرام، شفاف، امن و دقیق بود.

میشیگان یکی از ایالت‌هایی است که کمپین رئیس جمهور آمریکا با روشن شدن برتری جو بایدن، رقیب دموکراتش اقدام به ثبت شکایت علیه نتیجه انتخابات در آن کرد. این شکایت در ایالت میشیگان علاوه بر شکایت‌های دیگر در ایالت‌هایی همچون جورجیا و نوادا رد شد.

در پنسیلوانیا نیز کمپین ترامپ اخیرا شکایتی را علیه وزیر داخله ایالت و هفت ناحیه آن مطرح کرده؛ با این هدف که جلوی تایید نتایج انتخابات در آن‌ها را بعد از اعلام بایدن به عنوان برنده انتخابات بگیرد. دفتر دادستان کل این ایالت نیز با ادعا‌های وقوع مشکلات گسترده در روند رای گیری مخالفت کرده است.

براد رافنسپرجر، وزیر داخله ایالت جورجیا نیز برای این مطلب با نیویورک تایمز مصاحبه کرد. رافنسپرجر اخیرا با درخواست‌هایی از جانب دیوید پردیو و کلی لوفلر، سناتور‌های جمهوریخواه جورجیا برای استعفا به دلیل عملکردش در قبال مدیریت انتخابات مواجه شد. این درخواست‌ها بعد از برتری کم بایدن بر ترامپ در این ایالت که از سال ۱۹۹۲ تا کنون به هیچ رئیس جمهور دموکراتی رای نداده، مطرح شدند.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان