تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹

زنگ خطر برای بیرانوند به صدا در آمد!

وضعیت اردوی تیم ملی برای بازی با بوسنی به گونه ای است که مشخص می کند دراگان اسکوچیچ هنوز نتوانسته اعتماد باید و شاید را به نیروهای آماده لیگ داشته باشد.

عیلرضا بیرانوند

رویداد۲۴  با نگاهی سطحی به لیست بازیکنانی که از سوی سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان برای دیدار با بوسنی منتشر شد متوجه می شویم که اسکوچیچ برخی بازیکنا مطرح را به واسطه نام و اعتباری که در دیدارهای قبلی تیم ملی کسب کرده اند دعوت نکرده است، و ثابت کرد لیگ را زیر نظر دارد و برخی که به دلیل نام باشگاهی که در آن روی نیمکت می نشینند را دعوت نکرده چرا که لیگ پر شده از استعدادهای امیدبخش!

در این بین حضور نداشتن عیلرضا بیرانوند بیشتر از همیشه به چشم می آید؛ این دروازه بان که درخشش فوق العاده ای در جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملتهای آسیا داشت الان ماه هاست که در هیچ مسابقه ای شرکت نکرده است.

این قاعده که فوتبالیست اگر ماه ها از میادین دور باشد کم کم دچار افت می شود درباره بازیکنان بزرگ هم صدق می کند چه برسد به علیرضا بیرانوند. او آخرین باری که در ترکیب تیم پرسپولیس به میدان رفت هشتم تیرماه سال جاری در مصاف با پیکان بود.


بیشتر بخوانید: پشت پرده دعوت نشدن بیرانوند به تیم‌ملی


بازی که در پایان ۱-۳ تمام شد ولی از آن تاریخ قریب ۴ ماه و نیم سپری می شود و او در باشگاه آنتورپ بلژیک تنها یک نیمکت نشین بوده و هنوز فرصتی برای بازی پیدا نکرده است! بیرانوند اگر می خواهد شماره یک تیم ملی را از دست ندهد باید سعی کند زودتر به ترکیب اصلی آنتورپ برسد و بدرخشد. او باید سرنوشت علیرضا حقیقی پس از جام جهانی ۲۰۱۴ را به یاد بیاورد که به خاطر نیمکت نشینی در روبین کازان و بعد در برخی بازیهای تیمش در پرتغال جایگاه خود را در تیم کی روش از دست داد.

دعوت نشدن بیرانوند با چنین مختصاتی در حالی است که دروازه بانی مثل امیر عابدزاده در لیگ پرتغال خوش درخشیده و به تیم ملی رسیده است. همچنین حضور محمد رشید مظاهری که آخرین بازی اش به دیدار نیمه نهایی جام حذفی با تراکتور برمی گردد و پس از آن حتی به فینال همان مسابقات هم نرسید و تا امروز به دلیل ماندن پشت پنجره بسته استقلال هنوز بازی نکرده است هم جای سوال دارد.

یکی از نفراتی که به گواه کارشناسان مستحق دعوت شدن به اردوی تیم ملی است حامد لک بود که اتفاقا پرسپولیس با درخشش او در دیدارهای یک چهارم و نیمه نهایی لیگ قهرمانان موفق به راهیابی به فینال مسابقات ۲۰۲۰ آسیا شد اما فعلا اسکوچیچ او را دعوت نکرده است.

یکی دیگر از نفراتی که به اردوی تیم ملی دعوت نشده علیرضا جهانبخش است که تا پایان هفته هشتم لیگ برتر جزیره تنها در ۴ بازی این فصل تیمش به میدان رفته که مجموع دقایق آن به یک نیمه هم نمی رسد و تنها ۳۳ دقیقه در ترکیب حضور یافته است! (کمتر از یک دقیقه روبروی نیوکاسل، ۱۵ دقیقه روبروی منچستر یونایتد، ۷ دقیقه مقابل بورنلی و ۱۱ دقیقه در مصاف با چلسی)

نکته قابل توجه تر بازیکنان ملی پوشی هستند که برای کسب درآمد بیشتر راهی خارج از کشور شده اند ولی یا بازی نمی کنند یا برای دقایقی کوتاه به میدان می روند. مانند علی علیپور که در چند دیدار ۵ یا حداکثر ۱۰ دقیقه بازی کرده است و ظاهرا حالا حالاها کار دارد تا به جایگاه مهدی طارمی برسد که اگر همسطح او بود کارلوس کی روش علیپور را هم به جام جهانی می برد!

البته شاید توضیحات خود اسکوچیچ روشن کننده خیلی از ابهامات باشد؛ سرمربی تیم ملی درباره عدم دعوت از چند بازیکن شاخص تصریح کرد: برای اردوی آبان برخی مشکلات جهت دعوت از برخی بازیکنان داشتیم که در نهایت باعث شد شاهد عدم حضور آنها باشیم. سردار آزمون، مهدی طارمی، علیرضا بیرانوند، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، علی کریمی و محمد محبی از جمله نفراتی بودند که قصد داشتیم در این اردو از حضور آنها استفاده کنیم، اما همان‌طور که گفتم این موضوع به دلایل مختلف رخ نداد. با این وجود من بر این باورم که تیم بسیار خوبی داریم و به بازیکنانی که در بوسنی همراه‌مان هستند، اعتماد و اعتقاد راسخ داریم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان