تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۲۸ آبان ۱۳۹۹

نیویورک‌تایمز: حرف از بازگشت به برجام، ساده‌تر از عمل به آن است

نیویورک تایمز در تحلیلی، بازگشت به برجام از سوی رئیس‌جمهور منتخب آمریکا را کاری سخت توصیف کرد.
 بازگشت به برجام
رویداد۲۴ به نقل از نیویورک تایمز، جو بایدن قول داده است که به شرط بازگشت ایران به توافق هسته‌ای، به سرعت به آن عمل کرده و به برجام بازگردد، اما این صحبت ساده‌تر از عمل است.

در حالی که اعلام تعهد رئیس‌جمهور منتخب آمریکا به برجام و قول بازگشت به آن برای دیگر امضاکنندگان این معامله خوشحال‌کننده بود، اما این بازگشت ممکن است خیلی آسان نباشد.

رئیس‌جمهور ترامپ، به سرعت در حال تلاش است تا تحریم‌های آمریکا علیه ایران را افزایش دهد و سلاح‌های پیشرفته بیشتری را به کشور‌های منطقه بفروشد و این سیاست‌هایی است که تغییر آن برای رئیس‌جمهور جدید دشوار خواهد بود.

انتظار می‌رود ایران برای بازگشت به توافق، لغو فوری تحریم‌های اعمال شده توسط دولت ترامپ و میلیارد‌ها دلار غرامت درخواست کند.

بیشتر بخوانید: سناریوهای آینده تحریم‌‌های ایران؛ تحریم‌ها آن قدر پیچیده است که بایدن هم نمی‌تواند لغوشان کند
رئیس‌جمهور ایران از پیشنهاد بایدن استقبال کرده و آن را فرصتی برای ایالات متحده «برای جبران اشتباهات قبلی خود» خوانده است، اما خواسته‌های ایران خواسته‌هایی است که بعید است بایدن به ویژه با مخالفت شدید کنگره به راحتی بتواند به آن پاسخ دهد.

این در حالی است که دیپلمات‌ها می‌گویند ایران غنی‌سازی اورانیوم را متوقف نخواهد کرد و یا ذخایر بزرگ خود را کاهش نخواهد داد. آن‌ها گفتند که ایران هنگامی که ایالات متحده بازگشت به این توافق را عملی کند، به توافق کاملا عمل خواهند کرد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان