تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۲۹ آبان ۱۳۹۹

پلوسی: برای آخرین دوره به عنوان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خدمت خواهم کرد

وقتی این بحث صورت گرفت، اقدامی برای تعیین محدودیت بر مدت ریاست مجلس نمایندگان و ریاست کمیته‌ها وجود داشت. چیزی که آن زمان گفتم این بود که باید دید آیا این اقدام تصویب می‌شود یا نه. من به این محدودیت‌های شکل گرفته پایبند خواهم بود.
پلوسی: برای آخرین دوره به عنوان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خدمت خواهم کرد
رویداد۲۴ نانسی پلوسی روز چهارشنبه مجددا حمایت قانون‌گذاران دموکرات برای تصدی ریاست مجلس نمایندگان آمریکا را به دست آورد و تایید کرد که این آخرین دوره‌ای است که وی به عنوان رئیس مجلس نمایندگان خدمت خواهد کرد.

به نوشته نشریه پلتیکو، قانونگذاران دموکرات در آمریکا روز چهارشنبه بار دیگر حمایت خود را از ادامه فعالیت نانسی پلوسی به عنوان رئیس مجلس نمایندگان این کشور اعلام کردند.

پلوسی ماه‌ها از پاسخگویی به سوالات خبرنگاران درباره اینکه آیا به توافقی که وی دو سال پیش با برخی دموکرات‌ها انجام داده و متعهد شده بود تا تنها چهار سال دیگر در راس مجلس نمایندگان باقی بماند، پایبند خواهد ماند یا خیر، طفره رفته است. پلوسی پس از پایان رای‌گیری روز چهارشنبه که به خاطر پاندمی کرونا به صورت مجازی برگزار شد، نهایتا به این سوال پاسخ داد و گفت از این محدودیت‌ها پیروی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: ترامپ کاخ سفید را ترک نکند چه می‌شود؟/ انتقال قدرت در آمریکا چگونه صورت می گیرد؟
وی به خبرنگاران گفت: وقتی این بحث صورت گرفت، اقدامی برای تعیین محدودیت بر مدت ریاست مجلس نمایندگان و ریاست کمیته‌ها وجود داشت. چیزی که آن زمان گفتم این بود که باید دید آیا این اقدام تصویب می‌شود یا نه. من به این محدودیت‌های شکل گرفته پایبند خواهم بود.

پلوسی ظاهرا اذعان کرده که این دوره آخرین دوره‌ای است که وی به عنوان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خدمت خواهد کرد. وی نخستین بار در سال ۲۰۰۳ میلادی این سمت را برعهده گرفت.

پلوسی گفت: من این رای شما را همانند هدیه‌ای می‌بینم و مشتاقانه منتظرم تا با جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا همکاری کنم و کشور را برای انتقال‌مان به آینده آماده سازم.

پلوسی در جریان رای‌گیری محرمانه روز چهارشنبه برای به دست آوردن مجدد ریاست مجلس نمایندگان آمریکا تنها به حمایت اکثریت قانون‌گذاران دموکرات احتیاج داشت. اما وی برای آنکه رسما به عنوان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب شود باید در ماه ژانویه ۲۱۸ رای را در رای‌گیری که در صحن مجلس نمایندگان به دست آورد.

وی در جریان سخنرانی پس از رای‌گیری روز چهارشنبه بر اولویت‌های مجلس نمایندگان برای کنگره جدید تحت ریاست جمهوری جو بایدن تاکید کرد.

پلوسی گفت: موضوعی که ما باید در دوره بعدی به آن توجه شایانی داشته باشیم، موضوع عدالت و برابری است. ما باید به عدالت در اقتصادمان و سیستم قضایی‌مان بپردازیم و لایحه اصلاح ساختاری پلیس موسوم به "عدالت در ماموریت پلیس ۲۰۲۰" را تصویب کنیم. ما باید به عدالت در محیط زیست‌مان و خدمات درمانی‌مان بپردازیم.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: نانسی پلوسی ، آمریکا
نظرات شما
پیشخوان