تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۱۲ تير ۱۳۹۵

طرح تشدید مبارزه با قاچاق در دستور کار مراجع ذیربط

مدیرکل نظارت و هماهنگی گشت مشترک سازمان تعزیرات حکومتی در هنگام آغاز طرح تشدید مبارزه با قاچاق، هدف از انجام این طرح را پیشگیری عنوان کرد.
رویداد۲۴- طرح ویژه نظارت بر قاچاق کالاهای سلامت محور صبح امروز با حضور نماینده سازمان تعزیرات حکومتی، گمرک، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نیروی انتظامی و برخی دیگر از دستگاه های مسئول آغاز شد.

محمدحسن سرابیان مدیرکل نظارت و هماهنگی گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی در جمع خبرنگاران در مورد اجرای این طرح گفت: در طرح تشدید مبارزه با قاچاق، فعالیت مشترک سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص مبارزه با کالاهای قاچاق سلامت محور با همکاری دستگاه‌های نظارتی از جمله گمرک،‌ نیروی انتظامی، وزارت بهداشت و درمان،‌ سازمان صنعت و معدن و تجارت، اصناف از چند ماه پیش در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در جلساتی که در سازمان تعزیرات حکومتی برگزار شد، اقدامات لازم در قالب طرحی مطرح و دستورالعملی برای مبارزه با کالای قاچاق سلامت محور از جمله دارو، مکمل های دارویی، لوازم آرایشی و بهداشتی به ادارات کل تعزیرات حکومتی در سراسر کشور ابلاغ شد.

مدیرکل نظارت و هماهنگی گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات اظهار کرد: این طرح در استان تهران، صبح امروز در بازار ناصر خسرو و کوچه مروی عملیاتی شده است و هدف از اجرای این طرح در سازمان تعزیرات حکومت پیشگیری از تخلف است و نه تشکیل پرونده؛ با توجه به اینکه اکثر کسبه ما محترم و شریف هستند از یک ماه پیش جلسه با فروشندگان و نصب بنر و توزیع بروشور در بازار ناصرخسرو و کوچه مروی به عمل آمده است و اعلام شده چنانچه تخلفاتی مشاهده شود چون آگاهی‌های لازم در این رابطه به فروشندگان داده شده است پس از کشف تخلف و تشکیل پرونده توسط بازرسان دستگاه های نظارتی، روسای شعب سیار برابر قانون و مقررات نسبت به صدور حکم در اسرع وقت اقدام و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

سرابیان از همکاری دستگاه قضایی خصوصا دادستان محترم تهران و دادسرای امور اقتصادی و پزشکی که همکاری بسیار خوبی را در اجرای این طرح داشته‌اند تقدیر کرد و گفت: همچنین پرونده‌های مطرح شده در حدود قانون مبارزه با قاچاق کالا حسب ماده 44 این قانون در سازمان تعزیرات حکومتی و دادسرا رسیدگی خواهد شد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان