تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۹
رئیس شورای شهر تهران:

ریالی از اعتبارات ستاد کرونا به مدیریت شهری اختصاص نیافته است

رئیس شورای شهر تهران گفت: مدیریت شهری از آغاز بحران کرونا یک ریال نیز از اعتبارات ستاد ملی کرونا دریافت نکرده است، و در تخصیص اعتبارات مصوب دولت هم با چالش مواجه شده است.
کرونا
رویداد۲۴ محسن هاشمی، در ابتدای جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران از ستاد ملی کرونا، بابت تصمیم هرچند دیرهنگام برای تعطیلی تشکر کرد و گفت: البته تصمیم دولت، تنها بخشی از اقدامات لازم برای متوقف کردن روند رو به رشد ابتلاء به کرونا در کشور است و بخش مهمتر، رعایت کردن مسائل از سوی مردم است که خوشبختانه اصناف در تهران به صورت نسبی در روز نخست این تعطیلی را رعایت کردند.

وی منفی این تعطیلی دیرهنگام را افزایش مسافرت شهروندان تهرانی در روز‌های قبل از تعطیلی به شمال دانست و گفت: که از همین جا از ستاد کرونای مازندران و گیلان درخواست داریم که نسبت به تعطیل بودن رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و مناطق گردشگری شمال نظارت ویژه‌ای داشته باشند تا افرادی که به شمال مسافرت کرده‌اند، مجبور به اقامت در اماکن مسکونی خود باشند.

هاشمی افزود: در غیر این صورت و تردد در مناطق گردشگری سلامت استان‌های شمالی به خطر افتاد و با بازگشت این افراد به تهران هم شاهد موج جدیدی از ابتلا به کرونا خواهیم بود.

وی اجرای تعطیلی چندروزه را راه حل مساله ندانست و اظهار داشت: این تعطیلات فرصتی را به مسئولان برای اندیشیدن تمهیدات لازم جهت اقدامات اصولی می‌دهد و مهمترین این اقدامات در تهران، تقویت سیستم حمل و نقل عمومی برای کاهش ازدحام پس از تعطیلات است.

بیشتر بخوانید: شورای شهر خواستار قرنطینه کامل تهران است/ چرا شهرداری بی‌خیال طرح ترافیک نمی‌شود؟
رئیس شورای شهر، اظهار داشت: این دو هفته فرصت مناسبی است که سیستم حمل و نقل عمومی برای کاهش ازدحام پس از تعطیلات است، به ویژه که با آغاز فصل سرما و پدیده وارونگی هوا، ماندگاری و شیوع ویروس در فضای بسته و حتی باز افزایش می‌یابد.

وی افزود: مدیریت شهری از آغاز بحران کرونا، تا کنون نه تنها یک ریال نیز از اعتبارات ستاد ملی کرونا دریافت نکرده است، بلکه در تخصیص اعتبارات مصوب مربوط به اوراق مشارکت و مالیات ارزش افزوده هم با چالش‌های مواجه شده‌ایم.
منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان