تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۰۲ آذر ۱۳۹۹
شورای عالی نظام پزشکی:

وضعیت کرونایی اسفبار امروز کشور قابل پیشگیری بود/ هشدار‌ها جدی گرفته نشد

رئیس شورای عالی نظام پزشکی گفت: نمی‌توان این پاندمی را که ۹ ماه از شیوع آن گذشته و در اوج خود قرار دارد با این نوع برنامه‌ریزهای مقطعی کنترل کرد.

اخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران

رویداد۲۴ مصطفی معین رئیس شورای عالی نظام پزشکی در جلسه این شورا که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، ضمن ابراز تأسف از شرایط کرونایی کشور اظهار داشت: در شرایط اسفباری قرار داریم که قابل پیش‌بینی و قابل پیشگیری بود اما متأسفانه هشدارها جدی گرفته نشد.

وی افزود: نمی‌توان این پاندمی را که ۹ ماه از شیوع آن گذشته و در اوج خود قرار دارد با این نوع برنامه‌ریزهای مقطعی کنترل کرد و نیازمند یک برنامه جامع و تقسیم کار ملی برای مدیریت و کنترل آن هستیم.

معین گفت: ضرورت دارد که نوع نگاه به پاندمی کووید-۱۹ از نظر اولویت داشتن سلامت انسان در هر شرایطی تجدید نظر شود و جای بسی تأسف است که نمایندگانی از سازمان نظام پزشکی و انجمن‌های علمی در ستاد ملی کرونا حضور ندارد و با مسائل، سطحی و شعاری برخورد می‌شود.


بیشتر بخوانید: اسپری جدید بینی تا ۴۸ ساعت از ابتلا به کرونا پیشگیری می‌کند


وی عادی‌سازی فضای اجتماعی را نادرست و خطرناک دانست و ادامه داد: دود این اتفاق به چشم کادر پزشکی و پرستاری و مردم می‌رود و باید با ارائه شفاف واقعیت‌ها، اعتماد مردم را برای همکاری بیشتر و رعایت توصیه‌های بهداشتی جلب نمود، چرا که همه مسئولیم و باید پاسخگو باشیم.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی همچنین به دخالت افراد غیر متخصص در امور پزشکی اشاره کرد و گفت: بی‌توجهی به عواقب این دخالت‌های غیر علمی و دادن مجوزهای مربوط توسط وزارت بهداشت عامل دامن زدن به این مسائل است که تحت عناوین طب اسلامی و سنتی و یا ایرانی با سلامت مردم بازی می‌شود که هیچ‌گونه پایه و اساس مبتنی بر شواهد علمی هم ندارد.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان