تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۰۳ آذر ۱۳۹۹

وزیران خارجه تروئیکای اروپایی آخرین تحولات برجام را بررسی می‌کنند

وزیران امور خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه امروز دوشنبه طی نشستی سه جانبه آخرین تحولات توافق هسته‌ای ایران را مورد بررسی قرار می‌دهند.
وزیران خارجه تروئیکای اروپایی
رویداد۲۴ «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان، «ژان ایو لودریان» و «دومنیک راب» همتایان فرانسوی و انگلیسی وی امروز (دوشنبه) موضوع برجام و فعالیت‌های هسته‌ای ایران را مورد بررسی قرار می‌دهند.

به گزارش رویترز، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان با ادعای اینکه ایران در حال نقض سیستماتیک برجام است، از نشست وزیر امور خارجه این کشور با همتایان فرانسوی و انگلیسی اش در برلین برای گفتگو درمورد توافق هسته‌ای با ایران خبر داد.

این مقام آلمانی، اما از بی تعهدی‌های طرف‌های اروپایی در قبال برجام و شانه خالی کردن آن‌ها از توافق‌هایی که وفق برجام انجام داده اند، سخنی به میان نیاورد.

این سخنگو گفت: «ما به همراه شرکای خود از ایران می‌خواهیم که نقض توافق را متوقف کند و به طور کامل به تمام تعهدات هسته‌ای خود عمل کند.»

بیشتر بخوانید: همه منتظر تحلیف بایدن و سپس انتخابات ایران هستند / ایران اولویت مشترک دولت بایدن و اروپا
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه گذشته در واکنش به بیانیه سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه در خصوص همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، ضمن محکوم کردن این مواضع غیرمسئولانه گفت: از سه کشور اروپایی انتظار می‌رود که به جای فرافکنی سیاسی، در جهت پایبندی کامل به تعهدات‌شان طبق برجام و مصوبات کمیسیون مشترک اقدام کنند و به اجرای کامل برجام برگردند.

خطیب زاده تاکید کرد: از سه کشور اروپایی انتظار می‌رود که به جای فرافکنی سیاسی، در جهت پایبندی کامل به تعهدات‌شان طبق برجام و مصوبات کمیسیون مشترک اقدام کنند و به اجرای کامل برجام برگردند.

وی افزود: فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملا در چارچوب قوانین بین‌الملل و کاملا قانونی و مشروع بوده و در راستای حقوق ذاتی لاینفک کشور‌ها دنبال می‌شود.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان