تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۰۵ آذر ۱۳۹۹
عضو حزب کارگزاران:

سران قوا حق ندارند، منافع ملی را فدای دعوا‌ها و مسائل خود کنند/ جز برداشته شدن تحریم، راهکار دیگری وجود ندارد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: موضوعی که در کشور به ویژه در میان جناح‌های سیاسی به آن توجه نمی‌شود این است که تفاوتی بین منافع ملی و منافع جناحی قائل نیستند در صورتی که حساب منافع ملی باید از منافع جناحی و حزبی جدا باشد، حتی سران قوا حق ندارند، منافع ملی را فدای دعوا‌ها و مسائل خود کنند.
سران قوا حق ندارند، منافع ملی را فدای دعوا‌ها و مسائل خود کنند/ جز برداشته شدن تحریم، راهکار دیگری وجود ندارد
رویداد۲۴ علی‌محمد نمازی، عضو حزب کارگزاران در خصوص هجمه‌های اخیر رئیس مجلس به دولت و بانک مرکزی اظهار کرد: از اظهارات اخیر آقای قالیباف که دلیل گرانی‌ها را به پاستور و بهارستان و باب همایون و میرداماد مرتبط کرده و گفته است که مشکلات به جورجیا و میشیگان و آریزونا ربطی ندارد، تعجب کردم، چون عامل اصلی گرانی عدم تناسب بین عرضه و تقاضاست. زمانی که عرضه کم و تقاضا زیاد باشد، شاهد افزایش قیمت خواهیم بود که راهکار مقابله با آن افزایش تولید داخلی و ایجاد روابط تجاری است تا کالای مورد نیاز بازار تأمین شود که در این راستا تجارت باید سهل شود و ارز مورد نیاز نیز باید تخصیص یابد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: در دنیای امروز حتی پیشرفته‌ترین کشور‌ها نیز همه کالا‌های مورد نیاز خود را تولید نمی‌کنند بلکه برخی از کالا‌ها را از سایر کشور‌ها خریداری می‌کند. هر کشوری مزیت‌های برتری دارد که در تولید باید به آن مزیت‌های برتر توجه شود.

وی با بیان اینکه چاره‌ای جز واردات برخی از کالا‌های اساسی نیست و مانع واردات، تحریم است، گفت: اداره کشور بودجه کافی لازم دارد که ستون درآمد بودجه سالانه از محل‌های مختلفی تأمین می‌شود و مهمترین آن صادرات نفت است که امروز با تحریم روبرو است و بخش عمده‌ای از درآمد کشور تأمین نمی‌شود. راهکار دوم فروش اوراق قرضه است که از آن نیز استقبال نمی‌شود. راهکار سوم اخذ مالیات از کسب و کار است که در این شرایط کرونایی کسب و کاری وجود ندارد که مالیات از آن‌ها اخذ شود؛ بنابراین ما از لحاظ تأمین کالا و خدمات و تأمین بودجه نیاز به تجارت خارجی داریم و تا تحریم‌ها برداشته نشود، مشکلات حل نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: شکایت‌بازی دولت و مجلس / تعداد شکایت دولتی‌ها از نمایندگان مجلس از تعداد انگشتان دو دست تجاوز کرد؟
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: سؤالی که مطرح می‌شود این است که آقای قالیباف چگونه قصد دارد از طریق دولت و مجلس و بانک مرکزی مشکلات را حل کند؟ جز برداشته شدن تحریم، راهکار دیگری وجود ندارد.

وی ادامه داد: آقای روحانی نگفته که با آمریکا مذاکره کنیم و رابطه بر قرار کنیم بلکه می‌گوید باید تحریم‌ها لغو شود. چه کسی در این شرایط کشور با لغو تحریم‌ها مخالف است؟ وقتی راهکاری برای حل مشکلات نداریم و به مردم قول اصلاح امور را بدهیم یعنی به مردم آدرس غلط داده‌ایم.

نمازی با بیان اینکه باید پای منافع ملی ایستاد و از آن دفاع کرد، اظهار کرد: موضوعی که در کشور به ویژه در میان جناح‌های سیاسی به آن توجه نمی‌شود این است که تفاوتی بین منافع ملی و منافع جناحی قائل نیستند در صورتی که حساب منافع ملی باید از منافع جناحی و حزبی جدا باشد. حتی سران قوا حق ندارند منافع ملی را فدای دعوا‌ها و مسائل خود کنند.

وی در پایان تأکید کرد: آقای قالیباف آدرس غلط داده است؛ مشکل اصلی کشور تحریم است و این تحریم‌ها باید لغو شود.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قالیباف ، روحانی
نظرات شما
پیشخوان