تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۱۲ آذر ۱۳۹۹

از ترامپ و دامادش شکایت شد

گروه نظارتی دولتی موسوم به "شهروندان برای مسئولیت و اخلاق" در واشنگتن شکایتی را علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، جارد کوشنر، داماد و مشاورش و همچنین کاخ سفید در دادگاه منطقه‌ای کلمبیا در واشنگتن تنظیم کرده است.

ترامپ

رویداد۲۴ در این دادخواست رئیس جمهور و کاخ سفید به نقض قانون سوابق ریاست جمهوی با عدم حفظ صحیح سوابق تجارت رسمی دولت متهم شده است.

این گروه نظارتی و سایر شاکیان سوابق ریاست جمهوری را جمع آوری کرده که می‌گوید، سیاست حفظ کاخ سفید اجازه می‌دهد تا اطلاعات مهم دزر کرده و ذخیره نشوند. آنها همچنین می‌گویند، رئیس جمهوری بدون مطلع کردن آرشیو یا کنگره که بر اساس قانون الزامی است، دستور داده یا برنامه ریزی کرده یکسری سوابق و اطلاعات نابود شوند.

این گروه نظارتی و سایر شاکیان همچنین می‌گویند، آنها تلاش می‌کنند تا سیستم قضایی را در این امر دخیل کرده و پیش از آنکه ترامپ کاخ سفید را در ژانویه ترک کند، به مستندات بیشتری لازم دارند.

در این شکایت آمده است: با نزدیک شدن به آغاز رئیس جمهوری جدید، توجه عموم مردم به این احتمال متمرکز شده که ترامپ یا پرسنل کاخ سفید که به دستور وی اقدام می‌کنند، سوابق دوران ریاست جمهوری او را قبل از ترک کار از ترس عواقب ناشی برای او و میراثی که برجای گذاشته و ممکن است علنی شود، از بین ببرند.


بیشتر بخوانید: عباس عبدی: دعا کنیم ترامپ برگردد


با توجه به اینکه ترامپ به پایان ریاست جمهوری خود نزدیک می‌شود، اگر مداخله قضایی وجود نداشته باشد، این پرونده باعث می‌شود شاکیان و مردم از سوابق مستند بخشی از تاریخ مهم کشور به طور دائم محروم شوند.

سایر شاکیان آرشیو امنیت ملی، جامعه مورخان روابط خارجی آمریکا و انجمن تاریخی آمریکا هستند.

این گروه‌ها سیاست کاخ سفید را به چالش می‌کشند که اجازه می‌دهد اسکرین شات‌ها از صفحه‌های رسانه‌های اجتماعی در هنگام انتقال از حساب‌های پیام‌رسان الکترونیکی شخصی به حساب‌های رسمی، به صورت کافی مدیریت و حفظ شوند.

کاخ سفید در پاسخ به این شکایت‌ها گفته است: دولت ترامپ بر اساس الزامات قانونی عمل کرده است.

در این شکایت همچنین آمده که کوشنر با حفظ کپی‌های کامل از تمامی سوابق ریاست جمهوری که از حساب‌های کاربری الکترونیکی غیررسمی ارسال یا ایجاد شده، اطلاع داشته است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان