تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۱۴ آذر ۱۳۹۹

اغلب کودکان مبتلا به کرونا هیچ علامتی ندارند

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد بیش از یک سوم کودکان مبتلا به کووید-19 هیچ علامتی ندارند.

علائم ویروس کرونا در کودکان
رویداد۲۴ به گزارش ایندیاتایمز، بر اساس نتایج یک مطالعه بیش از یک سوم کودکان مبتلا به ویروس کرونا بدون علامت هستند و فقط بخشی از افراد آلوده تشخیص داده می شوند. این تحقیق که در مجله انجمن پزشکی کانادا منتشر شده است، نتایج 2 هزار و 443 کودک درآلبرتا واقع در کانادا را که در جریان موج اول همه گیری یعنی از ماه مارس تا سپتامبر از نظر عفونت کووید-19 مورد آزمایش قرار گرفتند را نشان می دهد.

فینلای مک آلیستر، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشکده دانشگاه آلبرتا می گوید: نگرانی از دیدگاه بهداشت عمومی این است که احتمالا تعداد مبتلایان به کووید-19 در جامعه زیاد هستند و فقط به دلیل نداشتن هیچ گونه علائمی متوجه بیماری این افراد نمی شویم.

وی می افزاید: وقتی گزارشات روزانه هزار و 200 مورد جدید در استان آلبرتا را می بینیم که این فقط نوک کوه یخ است، این آمار نشان می دهد احتمالا بسیاری از افراد از بیماری خود مطلع نیستند و به طور بالقوه آن را گسترش می دهند.

از بین 2 هزار و 463 کودک، نتیجه آزمایش هزار و 987 کودک برای ابتلا به کووید-19 مثبت بوده و 476 نفر نتیجه آزمایش شان منفی بوده است. بین کودکانی که آزمایش شان مثبت شده تعداد 714 نفر یعنی حدود 36 درصد آنها بدون علامت گزارش شده اند.


بیشتر بخوانید: آمار قابل تامل از بستری کودکان مبتلا به کرونا


مک آلیستر ضمن اشاره به دلیل ماهیت بدون علامت بیماری در بیش از یک سوم کودکان اذعان می دارد: تعطیلی مدارس برای یک دوره طولانی تر از تعطیلات کریسمس تصمیم درستی است. تا آنجا که ما می دانیم احتمال شیوع بیماری در کودکان نسبت به بزرگسالان کمتر است، اما احتمال خطر صفر نیست. احتمالا پخش کننده های بدون علامت نسبت به فردی که علائم دارد خطرناک تر هستند.

محققان همچنین دریافتند سرفه، آبریزش بینی و گلودرد سه مورد از رایج ترین علائم در کودکان مبتلا به عفونت کووید-19 است که به ترتیب در 25 ، 19 و 16 درصد موارد دیده می شود.

وی می افزاید: برخی مبتلایان به ویروس کووید-19 حال عمومی شان خوب است و نمی دانند که آلوده شده اند، بنابراین با دوستان شان معاشرت می کنند و ناخواسته ویروس را گسترش می دهند و من فکر می کنم این مسئله بسیار مهمی در شیوع ویروس است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان