تاریخ انتشار: ۲۲:۰۷ - ۱۴ آذر ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

کویت از پایان اختلاف عربستان و قطر خبر داد

شبکه خبری الجزیره به نقل از خبرگزاری آلمان از پایان یافتن اختلافات چند ساله عربستان و قطر خبر داد. این شبکه به نقل از خبرگزاری آلمان اعلام کرد که خالد الجارالله معاون وزیر خارجه کویت امروز جمعه گفت: «مراحلی وجود دارد که برای حرکت به سمت آینده و پایان دادن به اختلاف‌ها، اعلام خواهد شد.»

اختلاف عربستان و قطر

رویداد۲۴خبرگزاری آلمان به نقل از معاون وزیر خارجه کویت گفت که بحران خلیج فارس تمام یافته و توافق نهایی حاصل شده است.

شبکه الجزیره به نقل از خبرگزاری آلمان اعلام کرد که خالد الجارالله معاون وزیر خارجه کویت امروز جمعه گفت: «مراحلی وجود دارد که برای حرکت به سمت آینده و پایان دادن به اختلاف‌ها، اعلام خواهد شد.»
بیشتر بخوانید: آشتی دادن قطر و عربستان یا آماده سازی برای جنگ با ایران؟
«احمد الناصر المحمد الصباح» وزیر خارجه کویت، امروز (جمعه) در بیانیه‌ای به بحران قطر با چهار کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر پرداخت و گفت: «در راستای ادامه تلاش‌ها برای آشتی [کشور‌های حاشیه]خلیج [فارس]گفتگو‌های مثمرثمر اخیرا صورت گرفت. تمام طرف‌هایی که در گفت و‌گوی آشتی مشارکت کردند، پافشاری خود برای ثبات [کشور‌های حاشیه]خلیج [فارس]را ابراز داشتند».

وزیر خارجه کویت در بخش پایانی این بیانیه از «جرد کوشنر» مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا که به به‌تازگی به غرب آسیا سفر کرده است، تشکر کرد.

بعد از این بیانیه، وزیر خارجه قطر در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «بیانیه کشور کویت، گامی مهم به سوی حل بحران [کشور‌های حاشیه]خلیج [فارس]است».

وزیر خارجه قطر در ادامه همچنین از آمریکا و کویت برای میانجیگری در این مسئله تشکر و قدردانی کرد و گفت: «تأکید می‌کنیم که اولویت ما مصلحت و امنیت مردم خلیج [فارس]و منطقه بوده و خواهد بود».

این تفاهم با استقبال عربستان نیز مواجه شد. «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی از تلاش‌های کویت برای پایان دادن به بحران رابطه کشور‌های عربی خلیج فارس تقدیر کرد و در حساب توئیتری خود نوشت: «به تلاش‌های دولت برادر کویت برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها در باره بحران [کشورهای]خلیج [فارس]به دید تقدیر نگاه و از تلاش‌های آمریکا در این ارتباط تشکر می‌کنیم».

او همچنین گفت که کشورش امیدوار است این تلاش‌ها به دلیل خیر و مصلحتی که برای منطقه دارد، به ثمر برسد.

چهار کشور عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین از پنجم ژوئن ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و ضمن محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور، ۱۳ شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس را برای از سرگیری این روابط تعیین کردند.
منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عربستان ، قطر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
آذربایجانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
2
قطر مثل پسری بود که از خونواده و پدرش قهر کرده و چند صباحی خونه اقوامش مونده و اون اقوامش فکر میکردند اونها رو به پدرش ترجیح داده حالا مثل قطر و عربستان و ایران بود
نظرات شما
پیشخوان