تاریخ انتشار: ۰۰:۰۱ - ۱۹ آذر ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
ترقی در گفتگو با رویداد‌۲۴:

اصلاح طلبان به آمریکا چراغ سبز نشان دادند تا مذاکرات جلیلی متوقف شود/ هیچ اصولگرایی موافق مذاکره با آمریکا نیست

حمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه می‌گوید اینکه اصولگرایان منتظرند تا دولت را پس از انتخابات ۱۴۰۰ به دست بگیرند و با آمریکا گفتگو و توافق کنند تلقین‌های اصلاح طلبان است تا توافق و مذاکره‌ای که در دوره خودشان صورت گرفت را توجیه کنند.
انتخابات 1400
 
رویداد۲۴ زینب غبیشاوی: بحث مذاکرات هسته‌ای، اکنون بیش از هر زمان دیگری داغ است. دولت روحانی با پیروزی جو بایدن به دنبال بازگشت به میز دیپلماسی و احیای برجام است و از سوی دیگر، اصولگرایان انتخابات ۱۴۰۰ را فرصتی برای سپردن فرمان مذاکره با آمریکا به دست یک رئیس‌جمهور جوان انقلابی اصولگرا می‌دانند. این در حالی است که زمزمه‌هایی از طرح برجام پلاس، به معنای مذاکراتی فراتر از موضوع برنامه هسته‌ای ایران شامل برنامه موشکی و رفتار منطقه‌ای ایران از سوی اروپا به گوش می‌رسد و در طرف مقابل تصویب و ابلاغ طرح رفع تحریم‌ها در مجلس ایران، همگی گره بازگشت به برجام را کور کرده است. یک فعال سیاسی اصولگرا، اما معتقد است که اصولگرایان به دنبال مذاکره با آمریکا نیستند و حتی در دوره مذاکرات سعید جلیلی نیز این اصلاح طلبان بودند که با نشان دادن چراغ سبز به آمریکا مانع از به نتیجه رسیدن مذاکرات شدند.

حمیدرضا ترقی فعال سیاسی اصولگرا و عضو حزب موتلفه در گفت‌وگو با رویداد‌۲۴ گفت: در هر دوره‌ای از انتقال قدرت، ما متغیر‌های خارجی بسیاری داریم که در فرآیند انتخابات و نحوه انتخاب مردم تاثیر گذار است. این متغیر‌ها به طور طبیعی هم در عرصه سیاسی و هم در عرصه اقتصادی و هم فرهنگی و اجتماعی وجود دارند. امروز ما در چند جبهه و در چند عرصه مشکلات متعددی داریم که چالش‌هایی را برای مردم و دولت ایجاد کرده است. این چالش‌ها به طور طبیعی مردم را به سمت گزینه‌هایی سوق می‌دهد که می‌تواند جامعه و کشور را از این چالش‌ها عبور دهد، بنابراین طبیعی است که انتخابات پیش رو نه تنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بلکه تنها فرصت برای مردم است که بتوانند با یک انتخاب درست و صحیح، بستر خروج از این چالش‌ها را فراهم کنند.

وی ادامه داد: طبیعی است مردم در شرایط کنونی به دلیل اینکه بسیاری از وعده‌های دولت عملی نشده و فشار بالای اقتصادی به آنها وارد شده است و در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی موردی که بتوانند به آن دل ببندند وجود ندارد، لذا میزان مشارکت در شرایط فعلی پایین خواهد بود. یقینا تا زمان انتخابات، صداوسیما و برخی از مجموعه‌ها می‌توانند در راستای امیدآفرینی ایفای نقش کنند. اما به طور طبیعی این شرایط در نوع نگاه و انتخاب مردم تاثیر خواهد گذاشت.

ترقی یاد آور شد: مردم به هرحال یک جریان سیاسی را که قدرت را در دست دارد و مسئولیت اجرایی دارد را آزمایش کردند و بیش از ۷ سال معطل برجام و مذاکره ماندند و دستاوردی هم به دست نیاورند لذا گرایش مردم به سمت جریان و اشخاصی خواهد بود که بتوانند با کارامدی و شجاعت و همت بیشتر در جهت ایجاد دولت مطلوب و مقتدر خواهد بود.

مردم در انتخابات انتخابات ۱۴۰۰ مدیری مقتدر می‌خواهند

این فعال سیاسی با بیان اینکه شعار اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمامه ماجرا توسط عده قلیلی از افراد سر داده می‌شود، تصریح کرد: افرادی که این شعار‌ها را مطرح می‌کنند عده کمی هستند و حتی نیم درصد را هم تشکیل نمی‌دهند و اکثریت جامعه دارای طیف سیاسی و بصیرت هستند. طبیعتا برای مردم روشن است جریانی تحت عنوان اصولگرایی که به آرمان‌های امام پایبند است توانسته در طول این سال‌ها به صورت محدود مانند دولت نهم مسئولیت را به خوبی برعهده بگیرند. دولت نهم توانست رکورد‌هایی را به لحاظ رشد و توسعه در کشور پدید آوردد و این رکورد‌ها توسط هیچ دولتی تاکنون شکسته نشده است و اکنون اگر از مردم بپرسید، همچنان دوره نهم را یک دوره موفق نه به لحاظ شخصیتی بلکه به لحاظ مدیریتی می‌دانند. مردم مدیری می‌خواهند که به لحاظ سیاسی، بین المللی و اقتصادی بتواند اقتدار داشته باشد.

اصولگرایان به دنبال ایجاد دولت مد نظر رهبری باشند

وی با اشاره به برنامه اصولگرایان برای انتخابات ۱۴۰۰ گفت: ایجاد یک دولت انقلابی و حزب الهی و جوان، جز با وحدت و انسجام تحقق‌پذیر نیست و یقینا این حرکتی که اصولگرایان در راستای ایجاد یک ائتلاف وسیع آغاز کرده‌اند، آن‌ها را به سمت گزینه واحدی سوق می‌دهد؛ گزینه‌ای که می‌تواند به آن‌ها اطمینان دهد به اهداف مورد نظر می‌رسند. از همین رو برنامه‌های خود را آغاز کرده‌اند و سعی می‌کنند با برنامه ریزی پیش بروند. اصولگرایان از همین مجلس یازدهم کار را شروع کرده اند؛ هم از جهت تقویت نظارت و هم از جهت شناسایی مشکلات و چاره اندیشی برای آن‌ها.

ترقی ادامه داد: هدف ایجاد یک دولت جوان انقلابی و حزب الهی است. ائتلاف با جریان‌هایی که به دنبال چنین دولتی نیستند و دولتی محافظه کار می‌خواهند، قطعا اهداف اصولگرایان را محقق نخواهد کرد و با شکست روبه رو خواهند شد و فکر می‌کنم در این مرحله حتما باید اصولگرایان مسیر خود را شفاف کنند و به دنبال ایجاد دولت مد نظر رهبری باشند.

تکرار روسای جمهور قبلی مفید نیست

این فعال سیاسی با اشاره به حضور افرادی مانند لاریجانی و احمدی نژاد در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: تاکنون در خصوص مصداق‌ها نفیا و اثباتا هیچ صحبتی نشده است و طبیعتا نظر جریان را نمی‌توان گفت. اما آن چیزی که مسلم است، این است که تکرار روسای جمهور قبلی نه مفید است و نه مصلحت. اگر فردی به طور جامع و کامل مورد حمایت جریان رقیب اصولگرا باشد، نمی‌تواند مورد قبول یا حمایت باشد؛ لذا باید مرز نامزد‌ها با جریان لیبرال و اصلاح طلبان مشخص باشد.

هیچ اصولگرایی موافق مذاکره ایران و آمریکا نیست

ترقی با بیان اینکه اصولگرایان عمدتا با مذاکره با آمریکا مخالف هستند، تصریح کرد: اصولگرایان تجربه تلخ و شکست خورده گذشته را به هیچ عنوان تکرار و باور ندارند. اینکه اصولگرایان منتظرند تا دولت را به دست بگیرند و با آمریکا گفتگو و توافق کنند تلقین‌های اصلاح طلبان است تا توافق و مذاکره‌ای که در دوره خودشان صورت گرفت را توجیه کنند. از همین رو هیچ اصولگرایی را نمی‌شناسم که با مذاکره با آمریکا موافق باشد. یقینا فرمان مذاکره با آمریکا در دست رهبری است و ایشان هستند که تعیین می‌کنند با چه دولتی می‌توان مذاکره کرد و با چه دولتی نمی‌توان مذاکره کرد و تبعیت اصولگرایان از رهبری هم یک تبعیت حساب شده و دقیق است.

چراغ سبز اصلاح طلبان، مذاکرات جلیلی را بی‌ثمر کرد

ترقی با حمایت از جلیلی و مذاکرات دوره او گفت: در آن دوره هیچ امتیاز ویژه‌ای به آمریکا ندادیم و تحریم‌ها به طور طبیعی به عنوان یک استراتژی از سوی طرف مقابل دنبال می‌شد. در اواخر دوره مذاکرات در دوران جلیلی طرف مقابل در حال تسلیم شدن بود و می‌خواستند خواسته‌های ما را بپذیرند، اما چراغ سبزی که از سوی برخی از اصلاح طلبان در داخل کشور دریافت کردند، موجب توقف آن مذاکرات شد و اگر آن مذاکرات ادامه‌دار می‌شد ما می‌توانسیم هم امتیاز‌های لازم را دریافت کنیم هم فناوری هسته‌ای خود را ادامه دهیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
حقدوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
3
1
در اینکه اصلاح طلبان همه چیز را در گرو منافع خود میبینند و تمامیت خواه و خودپسند هستند و اولویت انان منافع حزبی و قبضه قدرت است هیچ شکی نیست و شاهد ان عملکرد خسارت بار انها برای منافع ملی از گذشته تا کنون است اصلاح طلبان اصل کاری که میخاستند از ان به تمامیت برسند را کردند و شدیدا شکست خوردند و کشور را وارد بحران کردند هدف انها این بود که با عادی کردن رابطه با غرب به هر روش و امتیازی و حمایت غرب قدرت را کاملا در اختیار خود بگیرند و باقی جریان ها را حذف کنند ، اگر ترامپ راهشان را نبسته بود مطمعن باشید تا امروز هم کشور هم مردم و هم خودشان را به فنا داده بودند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
1
2
دروغ سیزدهه؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
1
2
خوت هم میدونی چرند میگی
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
1
0
شعار اصلاح طلب اصولگرا توسط عده کمی از مدم سر داده شده.فرصت کنن وزمینه اعتراض مسالمت امیز مساعد باشه توسط چند میلیون بگوش تون میرسه مگه اینکه خودتونو بخواب زده باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
0
2
مثل آقای ظریف با شواهد و مدارک صحبت بکن، نه این که فقط ادعا کن. دکتر ظریف به تازگی گفته است استارت مذاکرات قبل از دولت روحانی در مسقط زده شده بود. آقای صالحی خودش اذعان نموده است که از طرف مقام معظم رهبری در مسقط با آمریکایی ها مذاکره کرده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
1
2
حقدوست خودتو به دكتر معرفي كن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
2
0
حرف حق تلخه حرفش درد دل مردم هستش شما یک عده مرفهین بی درد هستید و از مشکلات مردم خبر ندارید و دولت شما دست نیاز به سوی غرب دراز میکند و مملکت رو به سراشیبی انداخت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان