تاریخ انتشار: ۱۸:۰۹ - ۱۸ آذر ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۴ نظر

علم الهدی: بی حجاب‌ها می‌خواهند جوان را با تحریک غرایز جنسی لائیک و لاابالی کنند / متدین‌ها با دیدن زن بی حجاب احساس می‌کنند به آن‌ها دهن کجی شده

امام جمعه مشهد گفت: دین مداری یک جریان اجباری و الزامی نیست با بخشنامه و دستورالعمل و فرماندهی این مسائل درست نمی‌شود، دین مداری مبتنی بر باور‌های دینی و و قدرت فطریات مذهبی و انسانی انسانهاست.

حجاب اجباری

  رویداد۲۴ سید احمد علم الهدی روز سه شنبه در مراسم پایانی جشنواره "گوهر فاطمی، عفاف و حجاب" در مشهد افزود: حجاب و عفت یک واقعیت اخلاقی است که در افراد بر حسب فطرت دینی و مبانی باورمندانه خودشان باید ایجاد شود.

وی ادامه داد: انسان‌ها بر اساس باور به خدا و معاد، دین‌دار هستند و دین مداری با قدرت و تحکم و اجبار ایجاد نمی‌شود و تابع باورمندی انسان است. برخی خیال می‌کنند خدا و معاد است و برخی به آن باور دارند و بین خیال و باور فاصله است.

او اضافه کرد: خیلی از افراد مسلمان و شیعه اند و از نظر برنامه شعاری و ظاهری در سطح بالایی هستند، اما وقتی در موقعیتی خاص قرار می‌گیرند هیچ تصلبی نسبت به ارزش‌های دینی و ترک منکرات ندارند.
بیشتر بخوانید: واکنش علم‌الهدی به ترور محسن فخری‌زاده/ «خویشتنداری» یعنی بنشین تا بیشتر تو را بزنند!
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بی حجابی، مظهر منکرات و مظهر مبارزه با دین و مبانی اسلام است. وقتی یک زن بی حجاب با قیافه ناهنجار در عرصه اجتماعی ظاهر می‌شود احساس یک متدین این است که به او دهن کجی می‌شود.

علم الهدی افزود: نمی‌گوییم زنان را به زور با حجاب کنیم. حجاب ناشی از باورمندی مبتنی بر احکام شرعی است. انسان باید خدا را باور داشته باشد تا این حکم شرعی را انجام دهد و معتقد به مبانی آن باشد.

وی ادامه داد: مساله در ولنگاری، بی عفتی، بی بند و باری و بی حجابی در جامعه است اگر بنا باشد این ولنگاری و بی حجابی به وجود آید اولین ضربه بزرگ آن بر پیکر دفاعی اسلام در جامعه است.

او افزود: در دفاع مقدس که رزمندگان و جوانان با استقبال به زیر آتش دشمن می‌رفتند بر اساس باورمندی آن‌ها نسبت به دین بود و نتیجه آن این شد که با دست خالی دشمن و تمام دنیا را شکست دادند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر بنا شد اصل عفاف و حجاب در جامعه از بین برود و یک بی حجاب با قیافه منکراتی خود نه تنها حد شرعی را زیر پا گذاشته است بلکه به صورت یک سم مهلک، دین مداری جوان را هدف گرفته و همچنین سم مهلکی برای جریان دفاعی کشور و اسلام است.

علم الهدی افزود: آن جوانی که با عشق دین می‌خواهد وجود خود را برای خدا، کشور و انقلاب فدا کند، فرد بی حجاب او را هدف گرفته است و او را به صورت فرد لائیک و لاابالی در می‌آورد و اصول اساس دین مداری و باورمندی او را با تحریک غرایز جنسی از او می‌گیرد.

وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) قبل از اینکه مظهر زهد باشد مظهر عفاف و حجاب است. چنانکه در برابر، یک پیرمرد به گونه‌ای صحبت می‌کرد که تُن صدایش مشخص نباشد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت:وی اضافه کرد: اگر حجاب شرعی و دقیق رعایت شود از بسیاری از مفاسد اجتماعی مصون و محفوظ خواهیم بود و هر مقدار که در عرصه‌های زندگی اجتماعی دقت کنیم که حجاب به صورت دقیق اجرا شود به همان مقدار، نسل و جامعه ما از مفاسد فاصله می‌گیرد.

علم الهدی افزود: باید در کانون خانواده و خارج از آن در بین اقوام و بستگان و سپس کل جامعه در عرصه مقابله با موضوع خانمان برانداز بی حجابی تلاش کنیم.

امام جمعه مشهد گفت: جریان‌های ضد دین هم در بین تمام شعائر دینی از مدت‌ها قبل روی حجاب و عفاف تکیه کردند در کشور‌های لائیک در هیچ مظهری از مظاهر دینی جز حجاب مخالفت نمی‌کنند و این هم بر حسب دشمنی آن‌ها با اسلام است که این دین را سنگلاخی در برابر خوی استکباری خود می‌بینند.

علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های ارتش اشاره و بیان کرد: در بسیاری از موارد و نارسایی‌ها وقتی دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی رصد می‌کنند ارتشیان و خانواده آن‌ها دخالتی ندارند و این افتخار بزرگی برای این خانواده بزرگ است که رسالت دفاع از دین و انقلاب را به دوش می‌کشند.

وی اضافه کرد: محور اصلی حرکت دفاعی و ارزشی ما اسلام و ارزش‌های اسلامی است و امروز نیروی دفاعی در دیگر کشور‌ها حافظ مرز جغرافیایی و آب و خاک و هویت ملی آنهاست، اما به برکت انقلاب اسلامی نیرو‌های نظامی و مسلح ما قبل از حفاظت از مرز و آب و خاک مدافع ارزش‌های اسلام و تمام هویت دینی و اسلامی جامعه هستند که بالاتر از حفظ و دفاع از آب و خاک است.


منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
12
خدایی این آقا و امثال ایشان دغدغه دیگری غیر از غرایز جنسی ندارند! گویی از نظر این حضرات ، غرایز جنسی و تحریک آن زیربناست و سیاست و فرهنگ و غیره همه روبناست!
پاسخ ها
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
با حجاب صادقانه
بی حجاب بی ریا
هردو اهل بهشت هستند
آفرینش زن تجلی رحمت خداست
با حجاب منافقانه بدحجاب بود
بی‌حجاب منافق از
بی حجاب درستکار
در فرهنگ و مرام جداست
...................................
گرگ زخمی اگر جانباز حق
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
10
معلومه كه دارن راه رو اشتباه ميرن و ايمان ندارن ، دو رويي دين رو خراب ميكنه ، اين مهملات رو كنار بذاريد، اگه ازشون سوال كني همشون دوست دارند تو يك كشور غربي زندگي يا حداقل مسافرت برند كه اين تناقض دقيقا دو روئي ست
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
7
آقای علم الهدی از دعای خیر شما بنده و بسیاری دیگر که در سن شباب هستیم از بس گرفتار مشکلات معیشتی و آینده نامعلوم هستیم که هیچ چیز نمی تواند ما را تحریک کند. جنابعالی که ... جیبت پر است و آینده خودت و هفت نسلت تأمین است، کلا در یک کلام دلت خوش است ، دل ما خوش نیست.
نظرات شما
پیشخوان