تاریخ انتشار: ۲۱:۱۵ - ۱۸ آذر ۱۳۹۹

آمریکا سفیر ایران در یمن را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا سفیر ایران در یمن و نیز دانشگاه بین المللی المصطفی را تحت تحریم‌های خود قرار داد.

تحریم سفیر ایرانرویداد۲۴ پایگاه وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد این کشور «حسن ایرلو» سفیر ایران در یمن و نیز دانشگاه بین المللی المصطفی (جامعه المصطفی العالمیه) را تحت تحریم‌های خود قرار داده است.

پایگاه وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد: امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) نام «حسن ایرلو» یک مقام سپاه قدس و نماینده ایران نزد حوثی‌های یمن (جنبش انصارالله) را به دلیل فعالیت از طرف سپاه قدس در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین مدعی شد دانشگاه بین المللی المصطفی (جامعه المصطفی العالمیه) را به دلیل تسهیل تلاش‌ها به منظور نیروگیری برای سپاه قدس ایران تحت تحریم قرار داده است.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد: دانشگاه بین المللی المصطفی که شعبه‌هایی در سراسر جهان دارد، به عنوان سکویی در جذب نیرو از سوی نیروی قدس سپاه پاسداران برای جمع آوری اطلاعات و عملیات، از جمله چذب شبه نظامیان خارجی به رهبری سپاه قدس که به نیابت از دولت سوریه می‌جنگند، فعالیت داشته است.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین اعلام کرد یک شهروند پاکستانی به نام «یوسفعلی مراج» را به دلیل ارتباطش با سپاه قدس ایران تحریم کرده است.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در سخنانی مدعی شد: تعیین یک مقام سپاه قدس به عنوان نماینده نزد حوثی‌ها در یمن نشان دهنده بی توجهی ایران به حل درگیری هاست؛ مسأله‌ای که به رنج میلیون‌ها نفر یمنی منجر شده است.


بیشتر بخوانید: مذاکره احتمالی ایران و آمریکا؛ گزینه تنش‌زدایی یا راه حل نهایی؟


منوچین در ادامه مدعی شد: نیروگیری سپاه قدس از میان دانشجویان خارجی برای عملیات‌های خارجی نشان دهنده درجه‌ای از نفوذ این گروه در جامعه ایران به منظور دستیابی به اهداف مخربش است. این تلاش‌ها و نقش فراگیری که سپاه قدس در سییاست خارجی ایران ایفا می‌کند، به از بین رفتن اعتماد در نهاد‌های دولتی و خصوصی ایران کمک می‌کند.

از سوی دیگر، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی مدعی شد: تعیین حسن ایرلو به عنوان سفیر ایران در یمن نمایانگر تصمیم تهران برای افزایش حمایت از حوثی‌ها را داشته و تلاش‌ها برای حل بحران یمن را پیچیده‌تر می‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان