تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۱۳ تير ۱۳۹۵

ارتش سوریه به آزادسازی حلب نزدیک‌تر شد

ارتش سوریه توانست تمامی مزارع الملاح در حومه حلب را تحت کنترل خود بگیرد و به این ترتیب در یک کیلومتری بزرگراه کاستیلو است.
رویداد۲۴- ارتش سوریه در ادامه پیشروی خود در حومه حلب توانست تمامی مزارع الملاح در حومه حلب را تحت کنترل خود بگیرد و به این ترتیب تنها یک کیلومتر با مسیر استراتژیک کاستیلو فاصله دارد.

خبرنگار المیادین گزارش داد که ارتش سوریه بعد از درگیری‌های شدید با افراد مسلح جیش الفتح بر مزارع جنوبی الملاح تسلط یافته است.

مسیر کاستیلو دلیل اساسی و استراتژیک در درگیری‌های کنونی بین نیروهای سوریه و گروه‌های مخالف مسلح در شهر حلب است.

مسیر کاستیلو در چهار کیلومتری محله الشیخ مقصود و دو کیلومتری شمال غرب منطقه مسکونی الشبابی در حلب واقع است.

این مسیر استراتژیک حومه‌های شهر حلب تحت کنترل نیروهای مخالف سوری را با محله‌های واقع در شرق حلب مرتبط می‌سازد.

همچنین این مسیر استراتژیک تمامی مستلزمات فوق العاده برای گروه‌های مخالف را تامین می‌کند از این رو نیروهای سوری در تلاش برای بازپس گیری این مسیر استراتژیک از دست گروه‌های مخالف هستند.

گروه‌های مخالف مسلح از سال 2013 بر این مسیر استراتژیک تسلط دارند و از آنجا عملیات نظامی خود علیه نیروهای سوریه در حلب را آغاز کردند.

همچنین مخالفان مسلح از این منطقه برای حمله به یگان‌های کرد در محله الشیخ مقصود در شهر حلب بهره می‌برند.

حمایت لجستیکی و همچنین تامین مستلزمات نظامی از طریق این مسیر و انتقال آن به محله‌های مسکونی الشبابی، بنی زید و اشرفیه به منزله محاصره محله الشیخ مقصود است که عامل اساسی تسلط بر مسیر کاستیلو محسوب می‌شود.

به گفته منابع محلی، تمامی اشکال حمایت لجستیکی و مستلزمات ضروری و فوق‌العاده‌ای که از گذرگاه مرزی بابل الهوا در مرزهای ترکیه وارد می‌شود از مسیر کاستیلو به گروه‌های مخالف مسلح می‌رسد و تسلط نیروهای سوری بر این مسیر به منزله تسلط بر پایتخت اقتصادی سوریه یعنی حلب است.

این خبرنگار همچنین در خبری دیگر نوشت جبهه النصره بر مقرهای ارتش التحریر وابسته به ارتش آزاد سوریه در حزارین و معره حرمه و کفرنبل در شمال حلب تسلط یافته است.

احمد الفرج، یکی از اعضای شورای دموکراتیک سوریه در منطقه شهبة اعلام کرد، گروه تروریستی داعش با یورش به روستاهای نزدیک به شهر الباب که در کنترل تکفیری‌هاست و در شمال استان حلب واقع شده، ۱۳۰ کرد را ربود.

الفرج افزود: ‌تکفیری‌ها وارد سه روستای کردنشین شده و با یورش به خانه‌ها تعدادی را گروگان گرفتند.

به این ترتیب تعداد کردهای ربوده شده در طول سه هفته اخیر در منطقه شهبة به ۱۵۰۰ تن رسید.

در حال حاضر ۸۰ هزار نفر از ترس آنکه توسط داعش ربوده شوند، خانه‌های خود را در این منطقه رها کرده‌اند.

آدم‌ربایی‌های داعش در شمال استان حلب و مهاجرت ساکنان این مناطق در حالی رخ می‌دهد که نیروهای دموکراتیک سوریه شاحه نظامی شورای دموکراتیک سوریه در تاریخ ۳۱ مه گذشته عملیات خود را برای بازپس‌گیری منطقه منبج از داعش آغاز کرده‌اند و درگیری‌ها در داخل این شهر ادامه دارد.

از سوی دیگر، این گروه تروریستی ده‌ها تن از زندانیان خود را در زندان‌های دیر الزور مقابل پرداخت مبالغی حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار آزاد کرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: بشار اسد ، سوریه ، ایران ، داعش ، حلب
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان