تاریخ انتشار: ۲۱:۲۵ - ۲۰ آذر ۱۳۹۹

کوشنر: عادی سازی روابط اسرائیل و عربستان قطعی است

"جرد کوشنر" داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پنجشنبه شب همزمان با موافقت مغرب برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل، گفت: روابط اسرائیل با عربستان نیز قطعی است. کوشنر به جزییات بیشتر این خبر و زمان دقیق عادی‌سازی روابط عربستان با اسرائیل اشاره‌ای نکرده است. کوشنر در خصوص روابط مراکش و اسرائیل که دقایقی پیش ترامپ، آن را اعلام کرد، نیز گفت: اسرائیل یک دفتر نمایندگی در مراکش بازگشایی خواهد کرد و پرواز‌های مستقیم نیز میان دو طرف برقرار خواهد شد.

روابط عربستان و اسرائیلرویداد۲۴ "جرد کوشنر" داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پنجشنبه شب همزمان با موافقت مغرب برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، گفت: روابط اسرائیل با عربستان نیز قطعی است.

کوشنر به جزییات بیشتر این خبر و زمان دقیق عادی‌سازی روابط عربستان با اسرائیل اشاره‌ای نکرده است.

این خبر تنها دقایقی پس از آن اعلام می‌شود که ترامپ در توئیتی نوشت: امروز یک گشایش تاریخی دیگر اتفاق افتاد.

وی افزود: دو دوست بزرگ ما، اسرائیل و پادشاهی مغرب برای برقراری روابط کامل دیپلماتیک توافق کرده‌اند. این پیشرفتی بزرگ در راستای صلح در خاورمیانه است.

کوشنر در خصوص روابط مغرب و رژیم صهیونیستی که دقایقی پیش ترامپ، آن را اعلام کرد، نیز گفت: اسرائیل یک دفتر نمایندگی در مغرب بازگشایی خواهد کرد و پروازهای مستقیم نیز میان دو طرف برقرار خواهد شد.

اقدام مغرب در این زمینه پس از موافقت بحرین با عادی‌سازی روابط در مهرماه گذشته، بسیاری از تحلیلگران اعلام کردند که سودان، مغرب و سلطان نشین عمان از دیگر کشورهایی هستند که در صف برقراری رابطه با اسرائیل قرار دارند.

اعلام خبر قطعی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی پس از آن مطرح می‌شود که رسانه‌های صهیونیستی سوم آذرماه گذشته از سفر غیر رسمی و از پیش اعلام نشده «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل به همراه «یوسی کوهن» رییس موساد به شهر نیوم عربستان پرده برداشتند.

اگر چه دولت ریاض این خبر را تکذیب کرد، اما دولت نتانیاهو تا کنون این موضوع را تکذیب یا تأیید آن نکرده است. ولی واقعیت این است که منبع این خبر رسانه‌های غیر دولتی اسرائیل بودند؛ ضمن آنکه یک مقام دولتی رژیم اسرائیل مدعی شد این موضوع را از طریق یکی از همکاران خود در وزارت خارجه شنیده است.


بیشتر بخوانید: اعلام عادی‌سازی روابط مراکش و اسرائیل / ترامپ: این پیشرفتی بزرگ در راستای صلح در خاورمیانه است


از آنجایی که «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا برای رایزنی در امور منطقه و دیدار با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در این کشور به‌سر می‌برد و قبل از سفر به عربستان از اسرائیل دیدار داشته است، تردیدها در رد خبر فوق را کاهش می‌دهد.

کوشنر در خصوص روابط مغرب و رژیم صهیونیستی که دقایقی پیش ترامپ، آن را اعلام کرد، نیز گفت: اسرائیل یک دفتر نمایندگی در مغرب بازگشایی خواهد کرد و پروازهای مستقیم نیز بین دو طرف برقرار خواهد شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان