تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۲۱ آذر ۱۳۹۹

تحلیل محمدعلی ابطحی از عملکرد ۶ ماهه مجلس یازدهم

یک چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در شش ماه اخیر، مجلس در هیچ یک از مشکلات کشور شریک و سهیم نبوده است و کمکی نکرده است.
 محمدعلی ابطحی
رویداد۲۴ محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با اینکه خط مشی کشور را رئیس جمهور تعیین می‌کند گفت: تابلوی مجلس مستقر مخالفت با روحانی و دولت فعلی است؛ مجلس از ابتدا حرکتی را با هدف استیضاح رییس جمهور شروع کرد و تقریبا با چنین اهدافی وارد مجلس شدند و آغاز به کار کردند.

او افزود: این نوع مقابله با برنامه‌های دولت به طور طبیعی از این مجلس انتظار می‌رفت، چون این نمایندگان عموما از مجموعه‌های مخالف دولت، انتخاب شده بودند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: در شش ماه اخیر، مجلس در هیچ یک از مشکلات کشور شریک و سهیم نبوده و کمکی نکرده است. مجلس انقلابی تا به امروز اقدامی نکرده و تا آزاد می‌شود به مخالفت و مقابله با برنامه‌های دولت، برمی‌خیزد.

او اضافه کرد: به عقیده من مجلس یازدهم بالاخره باید تصمیم بگیرد و از کشمکش بر سر قدرت دست بکشد و تا پایان این دوره از دولت در جایگاه حقوقی آن، برخورد کند تا در ماه‌های سخت پیش رو، دولت بتواند کار را پیش ببرد. مجلس همچنان بر همان ایده دولت ستیزی ایستاده و مقابله با دولت را وظیفه خود می‌داند.

ابطحی تاکید کرد: در چنین وضعیتی از طرف همه دلسوزان کشور توصیه می‌شود تا همکاری مشترکی بین قوا انجام بگیرد و در این میان مردم از تاثیر این اختلافات، متاثر نشوند.

او با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در خصوص لغو تحریم ها، تصریح کرد: در مورد لایحه اخیر مجلس عقیده من بر این است که دولت می‌تواند در گفتگو و مذاکره از این توان افراطی و تندروی مجلس، برای پیش برد اهدافی که به نفع مردم است، استفاده کند. جمعی افراطی نظراتی دارند که قاطع نیست و بعد آن را به طرح قانونی می‌رسانند.

بیشتر بخوانید: محمود صادقی: مجلس باید از این حالت سیاسی و انتخاباتی که پیدا کرده خارج شود
او تاکید کرد: کشور می‌تواند از این قاطعیت به نفع اهداف ملی بهره ببرد و در مذاکرات اعلام کند که فقط شما نیستید که چهره‌های تندرو دارید بلکه ما هم، چهره‌های تندرو واقعی داریم و این طیف می‌توانند، بر مشکل بیافرینند تا در تعامل بین این دو قوه بتوان تصمیمات بهتری برای کشور گرفت.

ابطحی در پایان اضافه کرد: اشاره من بر این است که مجلس در عملیاتی کردن این طرح جدی نیست و بیشتر می‌خواهد. شرایطی را بوجود بیاورد که به مخاطبین داخلی خود جواب بدهد و نظرات قبلی خود را اعمال کند. در نهایت عقیده دارم این کار مجلس را می‌توان به نتیجه مثبتی رساند و دولت می‌تواند از این وضعیت بهره‌ای ببرد. باید تلاش کرد تا در میانه این اختلافات به نفع مردم بهره‌ای برد نه اینکه مردم را زیر فشار قرار بدهیم.
منبع: برنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان