تاریخ انتشار: ۲۳:۰۸ - ۱۳ تير ۱۳۹۵
فانی:

دولت یازدهم از افزایش بی سوادی جلوگیری کرده است

علی اصغر فانی با بیان اینکه آموزش و پرورش از ابتدای دولت یازدهم با تأکید بر انسداد مبادی بی سوادی توانسته است از افزایش جمعیت بی سوادان کشور جلوگیری کند، گفت: در دو سال گذشته 71 هزارکودک بازمانده تحصیل با اتخاذ این سیاست به مدارس بازگردانده شده اند که این افتخار بزرگی برای آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید محسوب می شود.
رویداد۲۴فانی امروز (یکشنبه) در دیدار با مدیران سازمان نهضت سوادآموزی که در ساختمان مرکزی سازمان این سازمان برگزار شد، اظهارداشت: آموزش و پرورش مصمم است تا در مدت باقی مانده این دولت، گزارشی از اقدامات انجام شده در بخش های مختلف خود را به دور از شتاب زدگی و آمارسازی و مبتنی بر تعمق و تدبیر در امور تنظیم کند تا بتواند مبنای عملی بر مدیران آینده کشور باشد.
وی با بیان اینکه برگزاری جلسات ارائه گزارش عملکرد هر بخش به نوعی خود ارزیابی سازمان محسوب می شود، تصریح کرد: در تنظیم این گزارش ها باید تحلیل آموزش وپرورش سال 92، احصای چالش های پیش رو و نتایج اقدامات صورت گرفته ارائه شود به طوری که خروجی این اقدامات برای مردم قابل فهم و درک باشد.
عضو کابینه تدبیر و امید ادامه داد: در این گزارش ها باید مجموعه ضعف ها و قوت های شناسایی شده و سپس سیاست های اقدامی آموزش وپرورش درجهت مقابله با ضعف ها به طور کامل اعلام شود به طوری که اقدامات این دولت در تشکیل شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی، فعال شدن استانداران درجهت مقابله با بی سوادی و مصوبات هیئت دولت در ریشه کنی بی سوادی در کشور نمونه هایی از سیاست های آموزش و پرورش تلقی می شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جمعیت یک میلیون و 277 هزار بی سواد زیر 50 سال کشور، گفت: باید برنامه منسجم و زمان بندی شده ای را تدوین کنیم تا طی چندسال آینده این تعداد بی سواد، تحت پوشش برنامه های سوادآموزی قرار بگیرند.
فانی افزود: آموزش و پرورش از ابتدای دولت یازدهم با تأکید بر انسداد مبادی بی سوادی توانسته است از افزایش جمعیت بی سوادان کشور جلوگیری کند که در دو سال گذشته 71 هزارکودک بازمانده تحصیل با اتخاذ این سیاست به مدارس بازگردانده شده اند که این افتخار بزرگی برای آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید محسوب می شود.
وی با بیان اینکه نباید دوره تحصیل را برای سوادآموزی افراد کاهش داد، اظهارکرد: هرچقدر طول دوران تحصیل کم شود دوره تحکیم سوادکم شده و در نهایت بازگشت به بی سوادی افزایش خواهد یافت.
فانی خاطرنشان کرد: سازمان نهضت سوادآموزی برای تأمین مدرسین دوره های سوادآموزی خود باید از ظرفیت 760 هزار بازنشسته وزارت آموزش وپرورش که حداقل 30 سال در مدارس کار کرده اند استفاده کند و وزارت آموزش وپرورش آمادگی دارد تا در جهت ریشه کنی بی سوادی در کشور گام های مؤثری را با کمک دیگر نهادهای دولتی و غیردولتی کشور بردارد.
گفتنی است؛ در پایان این مراسم علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش از نمایشگاه دستاوردها، تولیدات رسانه ای و محتوای آموزشی و پژوهشی سازمان دیدن کرد.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان