تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۲۳ آذر ۱۳۹۹

چه زمانی شاهد دنیای بدون ماسک هستیم؟

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: اینکه چه زمانی شاهد دنیای بدون ماسک هستیم بستگی به این موضوع دارد که زنجیره انتقال بیماری کی متوقف می‌شود و به گفته برخی از محققان ممکن است این وضعیت در دنیا ۶ ماه تا یک سال دیگر ادامه داشته‌باشد.

زمان پایان ویروس کرونا

رویداد۲۴ مسعود مردانی در پاسخ به این سوال که با توجه آغاز واکسیناسیون کرونا در برخی کشور‌ها چه زمانی شاهد دنیای بدون ماسک هستیم؟، گفت: اینکه چه زمانی شاهد دنیای بدون ماسک هستیم بستگی به این موضوع دارد که زنجیره انتقال بیماری کی متوقف می‌شود، این مسئله در کشور چین اتفاق افتاده، اما در کشور ما هنوز چنین چیزی رخ نداده‌است و به گفته برخی از محققان ممکن است این وضعیت در دنیا ۶ ماه تا یک سال دیگر ادامه داشته‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر فکر کنیم با آمدن واکسن می‌توانیم ماسک خود را بر داریم، اشتباه است، افزود: عدم استفاده مردم از ماسک به شرایط محیطی که در آن زندگی می‌کنند، بستگی دارد و تا زمانی که در کشور ایران زنجیره انتقال قطع نشده‌باشد، قطعا ابتلا اتفاق می‌افتد و به همین دلیل تا قطع کامل زنجیره انتقال باید از ماسک استفاده کنیم.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار کرد: به گفته برخی از محققان به امید خدا این بیماری تا یکسال آینده در تمام دنیا از بین می‌رود.

منبع: میزان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا ، کرونا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان